Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

DOS-2024-0005284 Regisseur t.b.v. realisatiepact Rotterdam

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
180 8-12 Zuid-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

8-12

Publicatiedatum:

11 feb 2025

Afdeling Domein Bereikbaarheid en Wonen
Het Domein Bereikbaarheid en Wonen richt zich op het bereikbaar en leefbaar houden van de provincie Zuid-Holland. Ook is de woningbouwopgave hier belegd. Het team Goederenvervoer en Logistiek richt zich op het bereikbaar houden van Zuid-Holland een levert daarbij een bijdrage aan het behoud van de economische positie van Rotterdam Haven en de Greenports in Nederland en Europa. Specifiek is het team trekker van het Realisatiepact Rotterdam e.o. binnen het Topcorridor programma van het Ministerie van I&W.

Omschrijving van de opdracht
Het Realisatiepact Rotterdam en omstreken(ReaReo) is een Uitvoeringsplan voor 7 prioritaire projecten, dat is opgesteld naar aanleiding van het Knooppuntenplan Rotterdam. Binnen het Topcorridor programma van I&W zijn er drie corridors en negen knooppunten. Rotterdam is een van die knooppunten en ligt op kruisvlak van alle drie de corridors, zie www.Topcorridors.nl. In het kader van het Realisatiepact Rotterdam en Omstreken (ReaReo) zoekt provincie Zuid-Holland mede namens Ministerie van I&W en Havenbedrijf Rotterdam een regisseur voor het Uitvoeringsprogramma 2025. De regisseur wordt lid van het pactteam (PT), het ambtelijke afstemmingsoverleg tussen I&W, HbR en PZH.

De rol van regisseur is als volgt:
Het resultaat waar de regisseur op wordt beoordeeld is het doen van een investerings- /onderzoeksvoorstel per project uit het Uitvoeringsplan waarover in het BO MIRT GVC 2025 besluit kan worden genomen. Om tot een dergelijk voorstel te komen wordt van de regisseur het volgende verwacht:

De regisseur vervult zowel een onafhankelijke rol in ter advisering van de partijen I&W, HbR en PZH, als ook een verbindende rol richting marktpartijen en andere publieke partijen. De regisseur is geen projectleider, maar een coördinator, waarbij de focus ligt op het helpen van de projecten (en niet in het leiden hiervan) op momenten dat projecten vastlopen of niet van de grond komen, dan wel dat standpunten binnen de projecten niet oplosbaar zijn of dat in gezamenlijkheid besloten moeten worden projecten te beëindigen.

De regisseur kan bijvoorbeeld op verzoek van de projectleider, een partij uit het PT of op eigen initiatief (na consultatie projectleider of PT) contact opnemen met bij het project betrokken partijen en daarbij escaleren naar het PT. De regisseur kan ook gevraagd worden om juist binnen het projectteam een mediërende rol te vervullen om een project los te trekken. Ook is de regisseur een sparringspartner voor de projectleiders of deelnemende partijen. Bij conflicten bespreekt de regisseur die altijd eerst binnen het projectteam.

De coördinerende rol houdt ook in dat de regisseur de voortgang volgt en hierover 4 keer per jaar een rapportage opstelt ten behoeve van het pactteam en het directeuren overleg. Hiervoor zal de regisseur de projectleiders om de inhoudelijke input vragen. De regisseur kan ook worden gevraagd om met het Pactteam te kijken naar alternatieve projecten. Hiertoe is voorafgaand aan het opstellen van het Uitvoeringsplan een groslist gemaakt die in dat geval opnieuw kan worden geprioriteerd.

Gouvernance
De regisseur maakt deel uit van het Pactteam (PT). De regisseur meldt daar de voortgang in de projecten en doet verslag over de zoektocht naar nieuwe projecten en de wijze waarop. Het PT reflecteert met de regisseur hierop. In het PT wordt ook de rapportage aan het Directeuren Overleg (DO) voorbereid. Naast de regisseur hebben I&W, HbR en PZH zitting in het PT. Het PT komt elke 4 weken bijeen.

De regisseur zal worden gevraagd om in het DO kort de voortgang toe te lichten. De regisseur krijgt hier de vrijheid om naast de gezamenlijk in het PT voorbereide onderwerpen te komen met een onafhankelijk advies wat mogelijk niet de consensus heeft van de leden van het PT, maar wat het gesprek in het DO mogelijkerwijs kan verrijken. Het is aan de leden van het DO om hier na een gesprek in het DO om hierover te besluiten. Het DO zal maximaal 3x plaats vinden ter voorbereiding op het BO MIRT. Buiten het BO MIRT is er geen bestuurlijk overleg tussen de I&W, HbR en PZH.

Mandaat van de regisseur
De regisseur spreekt nooit op eigen titel, maar opereert naar externe partijen altijd namens I&W, HbR en PZH. De regisseur introduceert zich dan ook als zodanig wanneer afspraken met externen worden gemaakt. De regisseur is in veel gevallen het gezicht van het Realisatiepact. Voor externe partijen moet het ook duidelijk zijn dat de regisseur praat namens het Realisatiepact en niet op eigen titel. De regisseur heeft tevens ook geen mandaat om op eigen titel beslissingen te nemen namens I&W, HbR en PZH. De regisseur laat ten alle tijden weten met welke bedrijven en organisaties (bestuurders/directies) wordt gesproken, dit ten behoeve van het houden van regie bij de PT-leden richting de eigen organisaties en bestuurders.

De regisseur beschikt niet over een eigen budget of de bevoegdheid tot het wijzigen van de scope van het project, dit mandaat ligt bij het Pactteam. Verzoeken tot wijziging van budget en scope worden door de regisseur in overleg of op verzoek van de projectleider in het Pactteam besproken. De projectleider kan naast de regisseur om een toelichting worden gevraagd.

Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten
De kandidaat levert elke twee maanden inzicht in de voortgang in het Pactteam. De kandidaat licht 3 keer in het Directeurenoverleg overleg de voortgang toe. De pactteamoverleg en het directeurenoverleg zijn op hoofdlijnen in bijgevoegde planning Uitvoeringsplan opgenomen. De opdrachtgever zal zorgen voor het inplannen van de exacte data.

Eisen

  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 1 april 2025 tot 31 december 2025 beschikbaar voor gemiddeld 8 tot 12 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 1 april 2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  • Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024-0005284’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024- 0005284’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  • Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024-0005284 wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024-0005284’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.

  • Eis 5 Bandbreedte Uurtarief: Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024-0005284’ minimaal €150,00 en maximaal €180,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;

  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024-0005284’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Eis 6.1. Minimaal een HBO/WO Bachelor afgerond.

    • Eis 6.2: Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met bestuurlijk processen/verhoudingen.

    • Eis 6.3: Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het netwerk van goederenvervoer en vers-logistiek.

    • Eis 6.4: Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met project- en procesmanagement en daarbij een neutrale, doch sturende positie in kunnen nemen, met aandacht voor belangen van alle stakeholders, waaronder ondernemers, publieke organisaties en overheden.

  • Eis 7 Verklaring omtrent gedrag (VOGnp): De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp (algemeen risicoprofiel) van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.