Projectleider Beleid Opvang en Integratie

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als projectleider opvang en integratie ga je aan de slag met alle beleidsmatige vraagstukken die betrekking hebben op bijzondere doelgroepen binnen het projectteam Ontheemden. Dit team houdt zich bezig met alle beleidsmatige vraagstukken rondom de opvang en integratie van bijzondere doelgroepen zoals statushouders, asielzoekers en Oekraiense ontheemden.

Je levert een belangrijke bijdrage aan het versterken en toekomstbestendig maken van het gemeentelijk beleid op het gebied van:

  • Integratie en participatie;

  • Onderwijs;

  • Wonen/opvang;

  • Zorg;

  • Werk en inkomen.

Je zorgt samen met collegas voor de afstemming van bestaande regelingen en het vertalen van (rijks)beleid naar lokale uitvoering.

Je draagt bij aan een goede overgang van crisisnoodopvang naar structurele huisvesting voor de verschillende doelgroepen. Het leveren van een (projectmatige) bijdrage aan het bereiken van een goede doorlopende lijn van (crisis)noodopvang naar wonen door voor verschillende doelgroepen regelingen goed te benutten en te kijken op welke manier de mogelijkheden tot opvang en huisvesting van bijzondere doelgroepen kan worden vergroot.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);

  • Minimaal een afgeronde WO-bachelor opleiding;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van huisvesting van kwetsbare doelgroepen waaronder statushouders, AZC-bewoners en/of Oekraiense ontheemden;

  • Een maximaal uurtarief van 85,- exclusie btw / inclusief Fee Flextender en reiskosten woon- werkverkeer.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen het sociaal domein bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met bestuurlijk gevoelige dossiers, benoem hier een concreet voorbeeld van (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met samenwerkingsprocessen waarbij de belangen van diverse stakeholders in acht worden genomen, benoem hiervan een voorbeeld in het cv (25 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsstukken(10 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 augustus 2025, voor gemiddeld 32 tot 36 uur per week (15 punten).

Competenties

  • Flexibel;
  • Communicatief vaardig;
  • Zelfstandig;
  • Analytisch;
  • Verbindend;
  • Proactief.

Organisatie en team

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
We zijn een lerende organisatie die openstaat voor innovatie, samenwerking en daadkracht. Je gaat werken binnen de het sociaal domein. Binnen het sociaal domein zorgen we dat beleid niet alleen wordt geschreven, maar ook landt in de praktijk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 15 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen vrijdag 11 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Overige informatie

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur