Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
4 jul 2025Voor de tijdelijke versterking van het team Financieel Advies zijn wij op zoek naar een senior financieel adviseur die zich richt op een aantal specifieke strategische en tactische financiele opdrachten binnen de gemeentelijke organisatie.
Planning & Control:
Je vervult de kwaliteitscontrole op de inhoudelijke totstandkoming van de programmabegroting 2026-2029 en de 2e tussentijdse rapportage 2025 en signaleert mogelijke procesverbeteringen.
Kwaliteitsbewaking en -verbetering:
Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de kwaliteitscontrole en verdere professionalisering van financieel-technische deelbegrotingen, zoals:
Kostendekkendheid afvalstoffenheffing en rioolheffing 2026.
Toerekening en onderbouwing van interne uren 2026
Optimalisatie financiële advisering:
Je draagt actief bij aan het verbeteren van de reguliere financiële advisering door:
Het structureren en professionaliseren van budgetgesprekken.
Het verbeteren van de vastlegging, opvolging en monitoring van financieel advies.
Deze verbetering is mede ingegeven door de recente implementatie van een nieuw financieel systeem.
Verbetering van de financiële keten:
In samenwerking met de financiële administratie analyseer je de huidige processen en doe je voorstellen tot:
Een efficiëntere inrichting van de financiële keten.
Verhoogde kwaliteit en effectiviteit van de ondersteuning aan de afdelingen.
Organisatie
Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collegas aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden, verantwoordelijkheid en verbeteren.
Afdeling
Over de afdeling Bedrijfsvoering (BV)Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collegas helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financien, communicatie, inkoop, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collegas en in het werk.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 juli 2025 tussen 09:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Overige informatie
De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.