Beleidsadviseur Wonen

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Zuid-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beleidsadviseur werk jij voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan de woonopgave binnen de gemeente

Concrete taakvelden waarin je verantwoordelijkheid draagt en waarvoor we relevante kennis en ervaring vragen:

  • Je adviseert op plannen en projecten vanuit wonen

  • Je bent verantwoordelijk voor de advisering vanuit wonen aan de intake -en omgevingstafel. Hier worden ruimtelijk initiatieven integraal besproken

  • Je gaat aan de slag met beleid op woningdelen en woningsplitsing

  • Je doet onderzoek en andere ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van beleidsontwikkeling

  • Je geeft adviserende input bij beleidsontwikkeling

  • Je bent secretaris van het overleg met woningcorporaties en huurdersorganisaties

  • Je houdt contact met verschillende organisaties, in- en extern, zoals de dorpsteams

  • Je houdt een monitor bij in het kader van woningbouwprogrammering

  • Je beantwoordt vragen van burgers over woongerelateerde onderwerpen

Eisen

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

  • Tenminste relevante en afgeronde hbo-opleiding;

  • Relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van wonen

  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van wonen binnen een gemeentelijke instelling;

  • Kennis en ervaring met de rol van adviseur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring als adviseur wonen
    10p

  • Werkervaring bij 1 of meerdere gemeenten.

    • Werkervaring bij 1 gemeente (3 Punten) Werkervaring bij meerdere gemeenten (5 Punten) Geen werkervaring bij een gemeente (0 Punten)

  • Heeft 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar
    10p

  • Ervaring met ondersteunen en adviseren tbv beleidsontwikkeling
    10p

  • Beschikt over relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van wonen
    10p

  • je hebt ervaring met splitsings- en woningdelenbeleid
    5p

  • Is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een complexe omgeving
    10p

  • Is per 1 augustus het gevraagde aantal uren (24) flexibel inzetbaar over de werkweek
    5p

Competenties

  • Verbindend en positief

  • Ondernemend en doortastend

  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines

  • Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid

  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;

  • Communicatief vaardig

  • Werkt en denkt integraal;

  • Proactief en omgevingsbewust

  • Onze kernwaarden zijn:

    • omgevingsgevoelig

    • verantwoordelijk

    • dienstverlenend

    • samenwerken

    • zelfreflectie

Organisatie en team

Voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op maandag 21 juli tussen 13.00 en 16.00. Hier graag rekening mee houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen niet (verder) in behandeling te nemen als er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur