Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland
Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
31 okt 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
4 jul 2025Als beleidsadviseur werk jij voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan de woonopgave binnen de gemeente
Concrete taakvelden waarin je verantwoordelijkheid draagt en waarvoor we relevante kennis en ervaring vragen:
Je adviseert op plannen en projecten vanuit wonen
Je bent verantwoordelijk voor de advisering vanuit wonen aan de intake -en omgevingstafel. Hier worden ruimtelijk initiatieven integraal besproken
Je gaat aan de slag met beleid op woningdelen en woningsplitsing
Je doet onderzoek en andere ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van beleidsontwikkeling
Je geeft adviserende input bij beleidsontwikkeling
Je bent secretaris van het overleg met woningcorporaties en huurdersorganisaties
Je houdt contact met verschillende organisaties, in- en extern, zoals de dorpsteams
Je houdt een monitor bij in het kader van woningbouwprogrammering
Je beantwoordt vragen van burgers over woongerelateerde onderwerpen
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Tenminste relevante en afgeronde hbo-opleiding;
Relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van wonen
Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van wonen binnen een gemeentelijke instelling;
Kennis en ervaring met de rol van adviseur.
Ervaring als adviseur wonen
10p
Werkervaring bij 1 of meerdere gemeenten.
Werkervaring bij 1 gemeente (3 Punten) Werkervaring bij meerdere gemeenten (5 Punten) Geen werkervaring bij een gemeente (0 Punten)
Heeft 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar
10p
Ervaring met ondersteunen en adviseren tbv beleidsontwikkeling
10p
Beschikt over relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van wonen
10p
je hebt ervaring met splitsings- en woningdelenbeleid
5p
Is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een complexe omgeving
10p
Is per 1 augustus het gevraagde aantal uren (24) flexibel inzetbaar over de werkweek
5p
Verbindend en positief
Ondernemend en doortastend
Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines
Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid
Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
Communicatief vaardig
Werkt en denkt integraal;
Proactief en omgevingsbewust
Onze kernwaarden zijn:
omgevingsgevoelig
verantwoordelijk
dienstverlenend
samenwerken
zelfreflectie
Voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug
De gesprekken vinden plaats op maandag 21 juli tussen 13.00 en 16.00. Hier graag rekening mee houden.
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen niet (verder) in behandeling te nemen als er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.