Functioneel Beheerder ERP

Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland

Sluit over 19 dagen
80 minimaal 24 uur en maximaal 32 Gelderland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

7 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij de afdeling Financiën werken ongeveer 80 collega’s in drie verschillende teams: team Financiële Administratie en Beheer (FAB), Financieel Beleid (FIB) en team Inkoop en Business Planning & Control (BPC). Team FAB is verantwoordelijk voor het tijdig en juist verwerken van financiële gegevens in het financieel systeem. Van verwerken van facturen tot uitbetalen van salarissen. Daarnaast is het team verantwoordelijk voor een efficiënt ingericht en werkend financieel systeem (Unit4 ERP7). Team FIB houdt zich bezig met beleidsvraagstukken van het bestuur/organisatie en team BPC heeft een adviserende rol richting de organisatie/bestuur. Team Inkoop ziet toe op rechtmatige inkoop en ondersteunt collega’s bij de aanbestedingen. 

Als funcioneel beheerder maak je deel uit van het team Financiële Administratie en Beheer (FAB), cluster Functioneel Beheer.

De werkzaamheden bestaan uit het dagelijks beheer van de financiële applicatie Unit4 ERP7. Je zorgt ervoor dat het financieel systeem beschikbaar is en operationeel blijft. Daarnaast beoordeel je en bewaak je de kwaliteit van de financiële informatie. Ticketafhandeling vanuit de gebruikersorganisatie hoort daarbij.

Je werkt binnen het cluster Functioneel Beheer samen met 2 collega’s. De werkzaamheden stem je af met de coördinator Functioneel Beheer.

Bij een eventuele verlenging zal het aantal uren opnieuw bepaald worden op basis van het te verwachten werkaanbod.

De taken en verantwoordelijkheden van een functioneel beheerder bestaan met name uit:

  • Dagelijks beheer van Unit4 ERP7;

  • NAW-beheer;

  • Kwaliteit van de inrichting;

  • Afhandelen meldingen (Topdesk) van gebruikers;

  • Efficiënt ingericht en werkend ERP systeem;

  • Ondersteuning gebruikers en bijdrage leveren in de doorontwikkeling;

  • Rapportage onderhoud;

  • Testen en maken van testscripts;

  • Meedenken en meedoen aan het project verkenning Unit4 ERPx;

  • Bewaken dat complexe tickets tijdig worden afgehandeld door de leverancier of externe consultant.

Eisen

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2025 tot en met 31 december 2026 voor minimaal 24 uur en maximaal 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 4 maal een periode van 6 maanden. Bij een eventuele verlenging zal het aantal uren opnieuw bepaald worden op basis van het te verwachten werkaanbod. Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 1 oktober 2025 inzetbaar is voor minimaal 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.

  • Het aangeboden uurtarief ligt tussen minimaal 65 per uur en maximaal 80 per uur, inclusief alle kosten, exclusief BTW.

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde MBO opleiding of afgeronde HBO opleiding. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de studierichting en het jaar waarin het diploma is behaald.

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar aaneengesloten ervaring (opgedaan in de periode 2016 - heden) op het gebied van functioneel beheer. Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar aaneengesloten ervaring voldoet.

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over het BiSL Foundation certificaat. Benoem de naam van het cursus/opleidingsinstituut, de plaats en het jaar waarin het certificaat is behaald.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2021 - heden) met het functioneel beheer van Unit4 ERP7 (of vergelijkbaar ERP systeem), aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over certificaten en/of afgeronde opleidingen (naast BiSL Foundation) op het gebied van functioneel beheer, aan te tonen met het cursus/opleidingsinstituut, de plaats en het jaar waarin het certificaat / de opleiding succesvol is afgerond.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring bij of voor een overheidsorganisatie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

Competenties

  • Nauwkeurigheid: Je bent zorgvuldig en werkt secuur. Je vindt kwaliteit belangrijk en probeert fouten te voorkomen. Je behoudt overzicht en voert je taken uit op een georganiseerde manier.
  • Resultaat- en oplossingsgerichtheid: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslagen geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen.
  • Analytisch vermogen: Je signaleert problemen, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Verder spoor je mogelijke oorzaken van problemen op en zoek je naar ter zake doende gegevens. Je bent in staat onvolledige of onbetrouwbare informatie te identificeren en je kan hoofd- en bijzaken duidelijk onderscheiden. Je denkt voordat je wat doet.
  • Proactief/initiatief nemend: Je onderzoekt de wensen en behoeften van de (interne of externe) klant/gebruiker en handelt hiernaar. Hiermee begin je liever uit jezelf dan dat je passief afwacht. Je wil verbeteren en denkt vooruit.
  • Samenwerkingsgerichtheid: Je levert een bijdrage aan een gezamenlijk resultaat en bent in staat om in teamverband daaraan te werken. Je raadpleegt en betrekt anderen, informeert anderen pro-actief en stemt af met anderen. Je bent sociaal en geeft ruimte aan anderen.

Organisatie en team

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Gespreksinformatie

De interviews vinden plaats op donderdag 4 september 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld.

De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). Eventueel geinteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Bij een eventuele verlenging zal het aantal uren opnieuw bepaald worden op basis van het te verwachten werkaanbod. Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur