Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Business Controller GGD

Eusebiusbuitensingel 43, 6828 HZ Arnhem, Nederland

Sluit over 14 dagen
110 28-32 Gelderland

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

15 mrt 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

7 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat ga je voor ons doen?

Als business controller GGD ligt jouw primaire focus op beheersing van de control-activiteiten binnen Algemene Gezondheidszorg (AGZ) en Jeugdgezondheidszorg (JGZ). Beide afdelingen van de GGD zijn in beweging. Onder andere de impact van infectieziekten op de maatschappij, onzekerheid in financiering van taken, (energie)armoede, afbouw forensische geneeskunde, complexe jeugdproblematiek en een krappe arbeidsmarkt resulteren in diverse interne- en externe beleidswijzigingen. Dit vraagt om concrete vertalingen van beleid naar strategie, kaders en control. Samenwerking met de afdelingen, het team Finance & Control, (beleids)adviseurs en andere (regionale) GGDen vormen hierin de basis. Je bent veel in gesprek met managers om onze dienstverlening en werkprocessen te doorgronden en met jouw expertise hier ondersteuning aan te geven. Daarnaast worden de huidige Planning & Control producten en -dienstverlening momenteel omgevormd. Zo is in 2025 o.a. een nieuw financieel pakket geimplementeerd en wordt gewerkt met de nieuwe rol van financieel adviseur. Doel is om samen met business control de ondersteuning voor management te verbeteren en te komen tot een betere financiele sturing op mens en middelen.

Verantwoordelijkheden

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren en discussieren over financieel beleid, rapportages, procedures en ontwikkelingen
  • Bewaken van de organisatiedoelstellingen
  • Vertalen van beleid(wijzigingen) naar kaders en control
  • Aansluiten van het (strategisch) financieel beleid op de afdelingen
  • Meedenken met het management over de bedrijfsvoering zonder op hun stoel te gaan zitten
  • Ontwikkelingen in de (financiele) wet- en regelgeving of ontwikkelingen die jouw werkveld raken tegen het licht van de organisatie houden
  • Verbetervoorstellen doen en doorvoeren in de betreffende interne processen
  • (Mede) verantwoordelijk voor het opstellen, beoordelen en bespreken van rapportages en betrouwbare managementinformatie

Eisen

  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor 24 tot 32 uur, gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie (minimaal 3 jaar) binnen een Veiligheidsregio en/of GGD;
  • Een maximum uurtarief van 110- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie binnen een veiligheidsregio en/of GGD (70 punten)
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (30 punten)

Competenties

  • Communicatief sterk
  • Initiatiefrijk, proactief en positief
  • Samenwerkingsgericht
  • Overtuigingskracht
  • Analytisch vermogen

Organisatie en team

Opdrachtgever Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in de regio Gelderland Midden en staan 24/7 klaar voor onze ruim 700.000 inwoners uit de 15 gemeenten. www.vggm.nl.

Gespreksinformatie

De interviews voor deze opdracht zullen plaatsvinden op 27 augustus 2025. Gelieve hier rekening mee te houden.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 27 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • VGGM zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht niet van toepassing.
  • Indien bij de eisen en/of de gunningcriteria kwaliteit gevraagd wordt naar afgeronde opleidingen, dan dient de kandidaat, indien VGGM hierom vraagt, een kopie diploma en/of certificaat aan te leveren. Kan Inschrijver dit niet aanleveren, dan is definitieve afwijzing het gevolg.
  • VGGM behoudt zich het recht voor om tot het moment van definitieve gunning de offerteprocedure tijdelijk op te schorten en geheel of gedeeltelijk in te trekken. Het geheel of gedeeltelijk intrekken van de offerteprocedure leidt niet tot enige aansprakelijkheid van VGGM jegens deelnemers. VGGM zal de door kandidaten (reeds) gemaakte kosten c.q. geleden schade dan ook niet vergoeden.
  • VGGM heeft de mogelijkheid om met kandidaten een dienstverband aan te gaan na afronding van de eerste termijn van de opdracht, zonder dat VGGM daarbij verplichtingen heeft naar de externe leverancier.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur