Raadhuisplein 1, 3901 GA Veenendaal, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
32Publicatiedatum:
24 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Veenendaal mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Veenendaal. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.
Opdracht
- Afhandelen bijstandsaanvragen (inclusief nieuwe inburgeraars);
- Voeren van intake gesprekken voor diverse bijstandsregelingen;
- Geven van voorlichting;
- Handhaving uitkeringsverplichtingen;
- Uitvoeren onderzoeken naar recht, hoogte en duur van bijstandsaanvragen;
- Maken van rapporten en beschikkingen;
- Beheren caseload en monitoring voortgang;
- Signaleren mogelijke fraude;
- Uitvoeren van (periodieke) controles;
- Deelnemen aan multidisciplinaire casuïstiekoverleggen (sociaal domein);
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als intaker bijstand, poortmedewerker of inkomensconsulent in de afgelopen 5 jaar. De werkzaamheden moeten de volgende onderdelen bevatten: onderzoeken, beoordelen en afhandelen van bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het voeren van intakegesprekken voor bijstandsaanvragen levensonderhoud Participatiewet in de afgelopen 4 jaar;
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite4Werk en Inkomen. Benoem in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
6. Fysieke aanwezigheid in het gemeentehuis in Veenendaal om de werkzaamheden uit te voeren. De werkdagen zijn tussen 8:30 en 17:00 uur;
7. Een maximum uurtarief van € 77,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
8. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als Intaker of inkomensconsulent binnen een gemeente of uitvoeringsorganisatie in de afgelopen 8 jaar (30 punten);
9. Aantoonbare kennis van de participatiewet en aanverwante regelgeving, benoem dit duidelijk in het CV (20 punten);
10. Maximaal 45 minuten reistijd woon-werkverkeer enkele reis richting gemeentehuis Veendaal (20 punten);
11. Aantoonbare kennis van Voorliggende Voorzieningen (Sociale Zekerheid), benoem dit duidelijk in het CV (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet
Competenties
- Dienstverlenend;
- Kwaliteitsbewust;
- Nauwkeurig;
- Fraude-alert;
- Efficiënt rapporteren;
- Samenwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Werkdagen en -tijden gaan in overleg en in afstemming met zijn/haar naaste collega.
Planning
De gesprekken bij de gemeente worden op een nader te bepalen moment ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 26 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 27 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.