Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
18-24Publicatiedatum:
24 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Soest mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Soest Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie
De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie
Bij ons staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.
Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.
Ben jij op zoek naar afwisselend werk waarbij je écht het verschil kunt maken? De gemeente Soest zoekt een project assistent die verder kijkt dan alleen plannen en coördineren. Door proactief te signaleren, problemen op te lossen en de voortgang te bewaken, weet jij visie om te zetten in resultaat. Je speelt een sleutelrol op het projectmanagementbureau en draagt bij aan het behalen van de projectdoelen. Zo werken we hard aan verschillende bouwprojecten die in ontwikkeling zijn op basis van omvangrijke woningbouwopgave in Soest en Soesterberg.
Ben jij de versterking die wij zoeken?
Opdrachtomschrijving
Als projectassistent van het projectmanagementbureau ben jij de verbindende schakel tussen de programmamanager, projectleiders en interne en externe partners. Je speelt een centrale rol in de structuur en voortgang van de projecten en zorgt ervoor dat alles soepel en volgens planning verloopt. Je werkt zelfstandig, neemt initiatief en denkt tactisch en organisatorisch mee over de projecten en deze zich verder ontwikkelt.
Je twee belangrijkste taken zijn is dat je overzicht houdt knelpunten signaleert en bewaakt hiermee de koers van de projecten (doelen, tijd en budget) en dat je in deze rol is dat je invulling geeft aan de rol van omgevingsmangement welke in overleg met de projectleiders vorm krijgt.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het organiseren van overleggen, bijeenkomsten en strategische sessies, waarbij je niet alleen de logistiek regelt, maar ook inhoudelijk bijdraagt.
Je ondersteunt de programmamanager/projectleiders bij de voorbereiding van besluitvorming, zorgt voor goede procesbegeleiding en levert de juiste stukken aan voor bestuur en ambtelijke organisatie. Planningen, agenda’s, documentbeheer, verslaglegging en informatievoorziening vallen onder jouw verantwoordelijkheid. Bovendien houd je samen met de financieel adviseur de financiën scherp in de gaten en zorg je voor een correcte afhandeling van budgetten en subsidies.
Kortom: Bij ons maak je deel uit van een enthousiast team dat gedreven is om onze gemeentelijke projecten tot een succes te maken.
Projecten
Onderzoeken omgevingsmanagement met projectleider voor gemeente Soest
Taken en verantwoordelijkheden
Vereisten / knock-outcriteria;
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare werkervaring als projectondersteuner openbare ruimte/fysiek domein bij een gemeentelijke instelling;
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van projecten in de openbare ruimte/fysiek domein;
4. Kandidaat is beschikbaar per 1 juli 2025 voor minimaal 18 uur en maximaal 24 per week;
5. Op woensdag in de gelegenheid om op kantoor fysiek aanwezig te zijn en gedurende week flexibel inzetbaar;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het ondersteunen van projecten in contact met inwoners, het bestuur en partners; (50 punten)
7. Een afgeronde opleiding in de richting van communicatie; (25 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met gebiedsontwikkeling Projecten; (25 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Proactief
Besluitvaardig en daadkrachtig;
Samenwerken;
Overtuigingskracht;
Omgevingsbewustzijn en politieke sensitiviteit;
Mondeling en schriftelijk sterk.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 25 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 26 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 30 juni 2025, 09:00 uur Tot die tijd kunt u reageren.