Realisatie wandelroutenetwerk

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 10 dagen
12-20 (max 32) Utrecht

Begindatum:

15 sept 2025

Einddatum:

15 mrt 2026

Uren per week:

12-20 (max 32)

Publicatiedatum:

24 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaat van de opdracht
Het realiseren van een netwerk van wandelroutes, gebaseerd op knooppunten, in het provinciegebied Utrecht Oost voor 30 juni 2026.

Betreft de realisatie van:

  1. Wandelroutenetwerk met startlocaties, knooppunten, bewegwijzering en informatiepanelen volgens het definitief ontwerp en streefbeeld;
  2. Communicatie over de opening van het wandelroutenetwerk naar consumenten;
  3. Vastleggen en borgen van de gemaakte afspraken met de eigenaren van het wandelroutenetwerk.

De opdracht is afgerond als is voldaan aan de artikel 14 lid 1 en 2 van de “overeenkomst voor realisatie en beheer & onderhoud wandelroutenetwerk Utrecht Oost” (Heuvelrug, Regio Amersfoort, Gelderse Vallei)

Als opdrachtnemer (projectleider) ga je aan de slag met de uitvoering van deze opdracht om samen met de stakeholders in het gebied het wandelroutenetwerk in Utrecht Oost te realiseren. Er zijn reeds voorbereidende werkzaamheden getroffen om te komen tot het beoogde resultaat. Je bent een schakel tussen de provincie, de aannemer en de betrokkenen in het gebied. Ervaring met recreatieve route projecten, netwerkervaring in de provincie Utrecht en het goed kunnen afstemmen met diverse stakeholders is een pre.

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

  • Je bent een verbindende persoonlijkheid die in staat is om te communiceren met allerlei type mensen, zowel intern als extern, zowel in beleid als in de uitvoering;
  • Je bent een resultaatgerichte projectleider; je kunt een idee naar realisatie brengen en kent de complexiteit en dynamiek van het leiden van (recreatie) projecten: je bewaakt de doelstellingen en kaders van het project en bent in staat doelen en resultaten binnen de gestelde kaders te realiseren;
  • Je weet draagvlak te creëren bij zowel partners (overheden, terrein beherende organisaties, vertegenwoordigende stichtingen) als lokale omgeving voor je project, dit doe je met een politiek bestuurlijke antenne;
  • Je hebt verstand van inkoopprocedures en bent in staat om een contract met een dienstverlener, leverancier en/of aannemer op te stellen en te managen tijdens uitvoering;
  • Je hebt inzicht in programma- en projectbegrotingen, je bent in staat deze te beoordelen en op basis hiervan het project (bij) te sturen;
  • Je beschikt over voldoende capaciteit en kennis om tijdig risico’s in het project te signaleren en passende beheersmaatregelen te treffen;
  • Je voelt je thuis in een team en werkt graag samen aan oplossingen.

Vereisten / knock-outcriteria:
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider;
4. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van recreatie;
5. Aantoonbare werkervaring op het gebied van netwerken met gebiedspartners waarbij tegengestelde belangen een rol spelen (stakeholders)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een provincie;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
7. Kandidaat is uiterlijk beschikbaar per 15 september 2025; (20 punten)
8. Maximaal uurtarief 100 euro exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (20 punten)
9. Aantoonbare werkervaring binnen een provincie; (30 punten)
10. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in zowel voorbereiding- als realisatiefase van recreatie projecten; (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Beschikt over voldoende netwetwerkvaardigheden en het onderhouden van externe contacten;
  • Resultaatgericht;
  • Het vermogen om prioriteiten te stellen en de beschikbare capaciteit zo effectief mogelijk in te zetten;
  • Sterke overtuigingskracht en je beschikt over voldoende besluitvaardigheid;
  • Ondernemingszin en lef;

Inzicht in de ontwikkelingen in het landelijk gebied.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De drie Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1 projectleider

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 augustus 2025 van 13-00 uur tot 17-00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 4 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur