Projectsecretaris Verkeersveiligheid - cluster SO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
90 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

18 - 36

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving van de opdracht
Jij adviseert collega’s, pakt zelfstandig zaken op, denkt vooruit, brengt de projectmatige structuur aan en bewaakt die. Een deel van het werk betreft ook een ondersteunende rol, met name waar het de monitoring en deels de verwerking betreft van de stukkenstroom die samenhangt met het altijd urgente thema verkeersveiligheid. Dat loopt via de processystemen waar ons concern mee werkt (procesgang stukken via DIVA BB, financiële zaken via Oracle Cloud). Daar ben je mee bekend, of je kunt ze je snel eigen maken.

Naast dat je breed inzetbaar bent, neem jij je eigen kennisaccent en kwaliteiten mee in de opgaven. Je bent inhoudelijk betrokken, kan daarin adviseren en weet taken zelfstandig op te pakken. Je produceert projectmatige én bestuurlijke stukken, of initieert de productie ervan, en beheert vervolgens het proces van A tot Z. Voor overleggen regel je de planning, locatie en beheer je de actielijsten. Je ondersteunt bij de inhoudelijke voorbereiding en zorgt dat alle puntjes op de i staan. In het financiële proces ben je zowel procesmatig als inhoudelijk betrokken en vraag je bijvoorbeeld offertes op en maak je financiële rapportages. Vaak fungeer je als het eerste aanspreekpunt van het project of programma, ook m.b.t. bestuurlijke besluitvorming. Je voert de regie en bewaakt de samenhang en afhankelijkheden tussen programma’s en projecten onderling.

Kandidaat omschrijving
Jij bent het geweten van een project of programma. De sparringpartner waar projectmanagers en projectleiders op kunnen steunen en alert op financiën en politiek bestuurlijke zaken.

De programma’s en projecten waar je aan wordt gekoppeld zijn bij de afdeling mobiliteit en de focus ligt bij het thema verkeersveiligheid. Je bent dan onder andere van de Rotterdamse Verkeersaso Aanpak (RVA), van een programma rondom schoolomgevingen, collegetargets, maar ook van een betere verbinding tussen wat er speelt in wijken in de leefwereld van de Rotterdammers en hoe wij daarop in kunnen spelen.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding.

  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als projectsecretaris of procesmanager op tactisch/operationeel niveau, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  • Je hebt kennis van en werkervaring met project- en programmamanagement. Opgedaan in de afgelopen 3 jaar.

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring binnen de gemeentelijke overheid, opgedaan in de afgelopen 7 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt ervaring met het schrijven en redigeren van stukken, zoals projectplannen, rapportages, beantwoording van schriftelijke vragen, afdoen van moties, wethoudersbrieven en vragen van bewoners en ondernemers. Benoem in het cv waar en wanneer deze werkervaring is opgedaan.

  • Je hebt ervaring met het ondersteunen in complexe transitieprocessen of managen van minder complexe processen in de publieke ruimte, waarbij systeem- en leefwereld met elkaar verbonden moeten worden. Dit wordt getoetst tijdens het verificatiegesprek.

  • Je hebt ervaring in het publieke domein en met projecten in de buitenruimte. Benoem een referentieproject in het cv uit de afgelopen 3 jaar.

  • Je kennis van en ervaring met DIVA-BB en Oracle Cloud.

  • Je hebt kennis van of affiniteit met het werkveld Verkeersveiligheid. Benoem in het cv ervaring, nevenactiviteiten of cursussen waaruit dit blijkt.

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De subgunningscriteria en hun weging zijn:

  • 30 % prijs

  • 70 % kwaliteit

Competenties

Je maakt snel de inhoud eigen, weet van aanpakken en je beweegt makkelijk in een politiek- bestuurlijke omgeving. Je weet zelfstandig de regie te voeren en de voortgang en planning te bewaken. Je hebt een breed netwerk en weet makkelijk contacten te leggen waarmee je jouw netwerk verrijkt. Waar nodig geef je gevraagd en ongevraagd advies, maar in voorkomende gevallen kun je ook dienstbaar zijn aan wat er op dat moment nodig is of gevraagd wordt. Je bent communicatief vaardig, analytisch sterk en je denkt in oplossingen. Je behoudt het overzicht in de financiën volledig. Je bent flexibel en collegiaal.

Organisatie en team

Wij zijn van goede en groene groei. De stad vormgeven en in vorm houden.
De skyline van Rotterdam. De diversiteit aan bedrijven en publieke instellingen. De bereikbaarheid van stad en regio. De internationale handelsgeest, ondernemerskracht, ambitie en daadkracht. Het zijn allemaal voorbeelden van hoe Stadsontwikkeling samenwerkt met bewoners en ondernemers aan de voorspoed van de stad. We doen dit alles met in het achterhoofd: ‘groene groei’: vooruitgang die klimaatvriendelijker, beter voor het milieu en op een circulaire gedachte gebouwd is.

Stadsontwikkeling bouwt dus aan een sterke economie en een aantrekkelijke woonstad. Met hart voor Rotterdam en de mensen die er komen, wonen en werken.

Waar wij van zijn
Samen met Rotterdammers en verschillende partners geven we vorm aan de stad en houden we de stad in vorm. Kies jij voor Stadsontwikkeling, dan is de kans groot dat je ideeën ontwikkelt die een duidelijk stempel achterlaten op Rotterdam. Je gaat vernieuwing en vooruitgang dromen, tegelijkertijd zit je zelf aan de knoppen om groei samen met de stad te realiseren. Stadsontwikkeling is er voor mensen die behoeftes zien, de ruimte pakken, ervoor durven gaan en het waarmaken.

De afdeling

De afdeling Mobiliteit staat voor een duurzaam bereikbare stad en regio Rotterdam en is daarmee randvoorwaardelijk voor een aantrekkelijke stad en sterke economie. De afdeling Mobiliteit zorgt ervoor dat Rotterdam beschikt over een optimaal verkeersnetwerk gezien vanuit de invalshoeken economie, gezondheid en bereikbaarheid. De komende jaren maken we een transitie naar verduurzaming van de mobiliteit en focussen we op onze bijdrage aan een evenwichtige groei van de stad.

Op de afdeling Mobiliteit werken ruim 150 collega’s. Zij geven deskundig en bevlogen vorm aan de Rotterdamse mobiliteit door met humor, collegialiteit en loyaliteit samen te werken. De afdeling bestaat uit 7 teams die verantwoordelijk zijn voor een thematische of een gebiedsgerichte aanpak.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek
Week 31-32-33

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 4 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoordt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1-2
Hybride werken: Ja

Aanvullende informatie

  • Thuiswerkbeleid:  
    De afdeling Mobiliteit heeft een vaste verdieping in gebouw De Rotterdam aan de Wilhelminakade. Je werkt overwegend vanaf kantoor. Thuiswerken kan voor een deel van de werktijd. We ontmoeten elkaar dan digitaal via MS Teams.

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €80 - €90

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    30% - 70%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur