Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Functioneel Beheerder Stadsbeheer Parkeren - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
90 Zuid-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

16 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De focus ligt op het uitvoeren van beheerwerkzaamheden, het borgen van kennis en documentatie, en het realiseren van structurele verbeteringen binnen het team en in de samenwerking met ketenpartners. Het creëren van overzicht, voorspelbaarheid en werkbare routines is hierbij belangrijk.

Je benut de expertise van de interne organisatie als belangrijke input en borging voor duurzame oplossingen.

Daarnaast ben je in staat om gebruikers overleggen te initiëren, leiden en draagt bij aan verbeteringen van het releaseproces.

Jouw taken als functioneel beheerder in dit scrumteam bij bestaan uit:

  • Eerste aanspreekpunt voor gebruikers bij functionele vragen/problemen;

  • Beheren van functionele inrichting van informatiesystemen;

  • Coördineren van wijzigingen (change management);

  • Opstellen en beheren van gebruikersdocumentatie en instructies;

  • Opstellen en beheren van beheerdocumentatie;

  • Testen van nieuwe functionaliteiten (acceptatietesten);

  • Analyseren en vertalen van gebruikerswensen naar functionele specificaties;

  • Stakeholder management (tussen business en IT);

  • Rapportages;

  • Participeren in projecten en implementatietrajecten;

  • Samenwerken met ontwikkelteam.

Kandidaat omschrijving

Jij bent van het borgen van kennis van ons Stadsbeheer Parkeren projectteam. Jouw toegevoegde waarde zit in het creëren van overzicht en voorspelbaarheid binnen de diverse teams. Je begeleidt de stakeholders in gebruikers overleggen en rapporteert dit naar de business. Door jouw bijdrage kunnen bezoekers van Rotterdam probleemloos parkeren.

Eisen

  • Je hebt een Hbo-opleiding afgerond in de richting van informatica of bedrijfskunde.

  • Je hebt minimaal vijf jaar werkervaring als Functioneel Beheerder.

  • Je bent BISL gecertificeerd.

  • Je hebt werkervaring met het trainen van key-users en het leiden van gebruikers overleggen.

  • Je hebt werkervaring met releasemanagement.

  • Je hebt werkervaring met het coördineren van testactiviteiten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt werkervaring met werken in een Agile omgeving.

  • Je hebt minimaal één jaar werkervaring binnen een gemeente met minimaal 200.000 inwoners of ander (semi-) overheidsorgaan.

  • Je hebt werkervaring met de volgende applicaties: RBP, Klemmi, Bonni, ISA Scanauto, GPD, en Fisca.

  • Je hebt een afgeronde vakopleiding Functioneel Beheer of je bent momenteel bezig met deze opleiding.

Weging
Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

  • 20 % prijs

  • 80 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

Competenties

Wij zoeken een ervaren Functioneel Beheerder die het voortouw neemt in het signaleren, initiëren en realiseren van verbeteringen binnen de beheerprocessen, zoals rust en structuur. Dit vraagt om een proactieve en ervaren professional die zelfstandig werkt, maar daarbij nadrukkelijk samenwerkt met de interne collega en het bredere team.

Organisatie en team

Het team Functioneel Beheer Generiek is onderdeel van de Afdeling Strategie & Ondersteuning, welke gepositioneerd is binnen de BCO (Bestuurs- en Concern Ondersteuning) van de Gemeente Rotterdam. Het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning is de spil van de gemeentelijke organisatie en maakt kaders voor het hele concern.

Zij zorgt enerzijds dat het college van burgemeester en wethouders de stad kan besturen en de schakel is tussen de burgers, het stadsbestuur en de gebieden. Anderzijds is het cluster de schakel met de overige (beleids)clusters op het gebied van bedrijfsvoering. ICT, HR, Facilitaire Zaken, Juridische Zaken, Onderzoek, Financiën, Inkoop en Communicatie zijn gebundeld. Zo levert het cluster haar bijdrage die de organisatie nodig heeft bij het uitvoeren van haar werk voor de stad.

De afdeling

Het team Functioneel Beheer Generiek is verantwoordelijk voor de applicaties die door de gehele gemeente worden gebruikt. Denk daarbij aan het inter- en intranet, het zaaksysteem en de applicatie die de calls voor de diverse servicedesks vastlegt. Binnen FB Generiek is Testing010 ondergebracht. Testing010 is een community die allerhande testdienstverlening faciliteert, testexpertise levert en zorgt voor borging en vergroting van de testcompetentie binnen het hele concern.

De teams

Je komt te werken in het RAD/Mendix-team en het ESO/Java-team die digitale oplossingen ontwikkelen voor Stadsbeheer Parkeren. Op het groeiende applicatielandschap vindt op agile wijze continu ontwikkeling plaats. Het huidige team bestaat uit de ontwikkelaars, de PO, een Scrum Master en testconsultants.

Gespreksinformatie

Data voor verificatiegesprek
Week 30-2025

Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 2 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten.

Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Aanvullende informatie

  • Werklocatie:
    Kleinpolderplein 5 of Zuiderparkweg 300

  • Thuiswerkbeleid:  
    Er wordt in overleg ook vanuit huis gewerkt.

  • Verlengingsopties:
    2 x 6 maanden

  • Tariefrange:  
    €85 – €90

  • Verhouding prijs/kwaliteit:  
    20% - 80%

Let op!: Geen ZPP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur