Contentmanager - cluster BCO

Coolsingel 40, 3011 AD Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
120 8 Zuid-Holland

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

17 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Onze organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven, in deze voorhoede werk jij. Met de stad als leerschool kun je aan de slag met onderwerpen waar jij van bent en van wilt zijn. Voor en samen met meer dan 630.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Een organisatie die jou de ruimte geeft om te groeien, die je de vrijheid en verantwoordelijkheid biedt om Rotterdam en jezelf vooruit te helpen.

De afdeling
De afdeling Communicatie van de gemeente Rotterdam bestaat in totaal uit circa 250 communicatieprofessionals die allemaal werken vanuit het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). Deze afdeling levert een breed scala aan diensten, van corporate tot interne communicatie, van gebiedspromotie tot omgevingscommunicatie of van tekstredactie tot evenementenorganisatie. Vanuit deze afdeling werken de communicatieprofessionals voor de verschillende afdelingen en clusters. De kandidaat die we zoeken werkt dedicated voor het communicatieteam van het cluster Stadsontwikkeling (SO), dat bestaat uit ruim 60 communicatieadviseurs.

Rotterdam groeit en is enorm in trek. Het cluster SO maakt die stad. Dat doen we door woningen te ontwikkelen voor iedereen. Want elke Rotterdammer heeft recht op een fijne plek in onze stad. Met bomen, speelplekken, winkels of een park in de buurt maken we van je huis een thuis. Een thuis dat klaar is voor toekomst.

Straten en pleinen richten we zo in dat de stad je gezond houdt en je er vrij kunt bewegen. En we maken het mogelijk te leven met en op het water.

Nu en straks, omdat we steeds de beste oplossingen bedenken voor onze stad. SO maakt die stad, en Communicatie SO draagt daar in belangrijke mate aan bij en daar zijn we trots op.

Jouw takkenpakket bestaat o.a. uit onderstaande werkzaamheden:

  • Ondersteuning projectteam: Het bijdragen aan de ontwikkeling van een nieuwe websitestrategie en het opzetten van een nieuwe werkwijze. 

  • Plan van aanpak concretiseren: doelen van de website in kaart brengen en welke belangrijke informatie past daarbij in samenwerking met beleid/communicatieadviseur.

  • Uitvoering van het plan van aanpak: Het implementeren en coördineren van het plan van aanpak (stappenplan website op Rotterdam.nl). 

  • Inventarisatie van de content: Welke informatie moet op Rotterdam.nl en het analyseren van bestaande content.

  • Het maken van keuzes voor de migratie van Onderwijs010 naar Rotterdam.nl, samen met de betrokken collega's vanuit de afdeling onderwijs. (Onderwijs010 biedt onderwijsprofessionals in Rotterdam informatie en inspiratie via haar website, social media kanalen en evenementen.)

  • Planning: Bijhouden van planning en deadlines in de gaten houden.

  • Herschrijven naar B1-niveau en SEO: Zelf teksten herschrijven.

  • Samenwerken met UX-designers  (webbeheer) voor het bouwen van de website: Samenwerken aan de ontwikkeling van een nieuwe structuur en sitemap die aansluit op de behoeften van de doelgroep. 

  • Begeleiden testen website door UX-team: Behoeften van de doelgroep inventariseren en website optimaliseren.

  • Belangrijkste stakeholders op de hoogte houden van het proces.

  • Voorstel voor evaluatieproces uitwerken.

Kandidaat omschrijving
Jij zorgt voor een efficiënte en kwalitatieve overgang van Onderwijs010 naar Rotterdam.nl.
Als geen ander kun je een projectteam meenemen in jouw gedachtegang en voor jouw communicatieaanpak winnen.

Competenties:
Jij bent een onze stevige, proactieve, doortastende en resultaatgerichte Contentmanager. Iemand die in staat is om te excelleren op verschillende themagebieden en flexibel inzetbaar is. Iemand die niet bang is om in een moeilijk en onbekend project te stappen.  Je hebt goed ontwikkelde adviesvaardigheden, bent  niet bang om je mening te uiten en neemt graag de regie. Je bent dan ook bereid om je te verdiepen in de inhoud.

Eisen

  1. Je hebt een afgeronde HBO-opleiding communicatiewetenschappen;

  2. Je hebt communicatie-ervaring met contentmigraties bij een grote gemeentelijke en/of overheidsinstelling van meer dan 30.000 medewerkers in de afgelopen 2 jaar;

  3. Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met het leiden van campagnes en het aansturen van externe bureaus.

Wensen

  1. Je hebt ervaring met stakeholdermanagement, waarbij je communicatie tussen betrokkenen hebt gecoördineerd in de afgelopen 3 jaar;

  2. Je hebt kennis en ervaring met het ontwikkelen van heldere en toegankelijke webteksten en het structureren van content;

  3. Je hebt kennis over Onderwijs010.

Procedure
Weging

Op basis van de totaalscore op de subgunningscriteria wordt bepaald welke inschrijver de economisch meest voordelige inschrijving heeft gedaan. De weging van de subgunningscriteria is:

·       5 % prijs

·       95 % kwaliteit

De weging van de afzonderlijke vragen is weergegeven in de vragenlijst.

 Verificatiegesprek
De kandidaten die aangeboden zijn in de inschrijvingen die het hoogst eindigen in de ranking worden uitgenodigd voor een verificatiegesprek. Dit zijn maximaal 5 kandidaten.

Geschatte gespreksduur per gesprek: 30 - 60 minuten
Tijdens het gesprek wordt beoordeeld in welke mate de kandidaat aan het doel van de aanbestedende dienst beantwoord.

Inschrijvingen
Inschrijver kan één kandidaat aanbieden.

Aanvullende informatie
In het kader van ‘Anders Werken’ wordt er voornamelijk vanuit huis gewerkt. Voor het vergaderen en digitaal ontmoeten gebruiken we MS Teams. Wanneer het team bij elkaar komt vindt dit plaats op een gemeentelijke locatie.

Let op!: Geen ZZP, ook doorleenconstructies zijn niet toegestaan

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.