Beleidsadviseur Publiek Vervoer

Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland

Sluit over 7 dagen
100 18 Groningen

Begindatum:

27 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

4 jul 2025

Omschrijving

Als beleidsadviseur publiek vervoer ben je verantwoordelijk voor:

  • Ontwikkelen van een visie op publiek vervoer:
    je creëert en implementeert een heldere en innovatieve visie voor het publiek vervoer in de gemeente, gebaseerd op behoeften en wensen van de inwoners als onderdeel van het integraal beleidsplan Wmo. Je werkt samen met collega's uit het Sociaal Domein en het Mobiliteitsdomein.

  • Vertegenwoordiger in aanbestedingsproces:
    je vertegenwoordigt de gemeente in het aanbestedingsproces en zorgt voor een transparante en effectieve selectie van vervoersaanbieders.

  • Stakeholdermanagement:
    je bouwt en onderhoudt sterke relaties met regionale partners, vervoersmaatschappijen en andere belanghebbenden om de kwaliteit van het publiek vervoer te verbeteren.

  • Monitoring en evaluatie:
    je stelt indicatoren op om de uitvoering van beleid te monitoren en stelt bij waar nodig om de dienstverlening te optimaliseren.

  • Klachtenafhandeling:
    je stuurt beleid en uitvoering bij op basis van feedback van gebruikers.

Eisen

  • Je hebt (gemeentelijke) ervaring met de lopende nieuwe aanbesteding binnen de Gemeenschappelijke Regeling Publiek Vervoer Groningen Drenthe. Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.

  • Je hebt ervaring met beleidsontwikkeling in het publiek vervoer. Dit blijkt uit het cv.

  • Je hebt een relevante opleiding op hbo- of wo-niveau, bij voorkeur in de richting van mobiliteit, transport of beleid. Dit blijkt uit het cv.

  • Je hebt ervaring met klachtenafhandeling en bent in staat om beleid en uitvoering bij te sturen. Dit blijkt uit het cv. Eventueel graag een korte toelichting hierop.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs - Weging: 15 %

  • Je hebt ervaring met beleidsontwikkeling in het publiek vervoer. - Weging: 25 %

  • Je hebt een relevante opleiding op hbo- of wo-niveau, bij voorkeur in de richting van mobiliteit, transport of beleid. - Weging: 20 %

  • Je hebt ervaring met klachtenafhandeling en bent in staat om beleid en uitvoering bij te sturen. - Weging:15 %

  • Interview - Weging: 25 %

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden

  • Effectief samenwerken met verschillende stakeholders

  • Een echte doorpakker die snel kan schakelen en oplossingsgericht denkt.

  • Je bent flexibel.

Organisatie en team

De opdrachtgever is niet expliciet genoemd in de tekst.

Gespreksinformatie

De interview planning is nader te bepalen.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Toelichting op rooster:
Je werkt gemiddeld 18 uur per week. De ene week iets meer, de andere week iets minder. Flexibiliteit hierin is onderdeel van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur