Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
14 jul 2025Einddatum:
14 jan 2026Uren per week:
32Publicatiedatum:
4 jul 2025Help jij Hilversum en Wijdemeren toekomstbestendig te maken in het sociaal domein?
De gemeenten Hilversum en Wijdemeren werken toe naar een ambtelijke fusie per 1 januari 2026, gevolgd door een bestuurlijke fusie per 1 januari 2027. In dit kader zoeken wij een stevige projectleider uitvoeringsplannen sociaal domein die richting en uitvoering kan geven aan deze complexe en impactvolle transitie. Je vervult hierbij tevens de rol van penvoerder: jij zorgt ervoor dat alle plannen inhoudelijk sterk, consistent en gedragen zijn. Je bent eindverantwoordelijk voor het schrijven van de plannen, inclusief de afstemming met alle partijen.
Als projectleider ben jij verantwoordelijk voor het opstellen en realiseren van diverse uitvoeringsplannen binnen het sociaal domein. Denk hierbij aan themas als jeugdzorg, Wmo, schuldhulpverlening, re-integratie, participatie en maatschappelijke ondersteuning. Je beweegt je moeiteloos tussen strategie en operatie, verbindt beleid met uitvoering en weet mensen binnen en buiten de organisatie mee te nemen in verandering. Concreet:
Je ontwikkelt samenhangende uitvoeringsplannen voor het sociaal domein in het kader van de fusie.
Je stemt actief af met betrokken afdelingen, gemeenten, uitvoeringspartners en andere stakeholders.
Je bewaakt de voortgang, resultaten, planning en kwaliteit van de projecten.
Je signaleert risicos en neemt tijdig maatregelen.
Je zorgt voor heldere communicatie richting bestuur en organisatie.
Wat breng jij mee?
Aantoonbare ervaring als projectleider binnen het sociaal domein, bij voorkeur binnen gemeentelijke organisaties.
Strategisch denkvermogen én hands-on mentaliteit.
Kennis van de werkwijzen, beleid en context van zowel gemeente Hilversum als Wijdemeren is een must.
Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en weet te schakelen op verschillende niveaus.
Je bent zelfstandig, resultaatgericht en organisatiesensitief.
We werken voor Hilversum, de mediastad van NederlandEen groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.Elke dag willen we dit waarmaken.En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 7 juli 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 7 juli 2025 voor 17.00 uur gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 14 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.