Ingenieursbureau - Technisch Projectmanager (medior) voor innovatief project (H.O. T150253)

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen
125 Noord-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

4 jul 2025

Omschrijving

Opdrachtomschrijving
Amsterdam groeit snel. Combineer dat met de al bestaande grote druk op de openbare ruimte en de ingrepen die klimaatverandering en verduurzaming vragen. Daarom zetten we bij het Ingenieursbureau van onze gemeente graag jouw expertise als Technisch Manager in. Om mee te bouwen aan nieuwe duurzame wijken of om renovaties te realiseren – van buurten, speelpleintjes en complex ingerichte winkelstraten tot bruggen en kademuren. Als technisch manager weet jij complexe zaken inzichtelijk te maken en stuurt resultaatgericht op planningen en risico’s. In elke situatie bewaar jij de rust en het overzicht en telkens kom je tot een gedragen oplossing. Jouw heldere mondelinge en schriftelijke communicatie en overtuigingskracht komen daarbij goed van pas. Net zoals jouw skills om samen te werken en een groot netwerk te onderhouden. Bovendien ben je altijd goed geïnformeerd over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke en politieke ontwikkelingen. Die weet je ook effectief te benutten voor je werk.

Dit betreft een combinatiefunctie van technisch manager en projectmanager. De werkzaamheden zijn verdeeld over meerdere projecten en jouw rol varieert per project.

  1. Het Ingenieursbureau is op zoek naar een technisch Manager/projectmanager voor twee projecten:
    Een door de EU-gesubsidieerd innovatief project in Tuindorp Oostzaan. Een project waarin op innovatieve wijze bodemdaling en wateroverlast worden aangepakt en de directe omgeving van het projectgebied wordt gemobiliseerd om bij de verbetering te participeren. Je trekt minimaal één werkpakket en wordt verantwoordelijk voor het tot en met realisatie uitwerken van twee innovatieve projecten. Tevens deel je kennis en werk je samen met universiteiten, kennisinstituten en (inter)nationale partners die betrokken zijn bij dit project. Verder zorg je voor verbetering van de leefbaarheid door kleine ingrepen in de openbare ruimte;

  2. Voor 3 opgaven die betrekking hebben op verbetering van bestaande openbare ruimte zoeken we een Technische manager. In deze rol overleg je met diverse opdrachtgevers over uit te voeren relatief kleine maatregelen in de openbare ruimte en verdeel je ingrepen over diverse directies of zorg je voor planvorming en realisatie van deze maatregelen. Stakeholdermanagement en efficiënt organiseren van de opgave is hierbij belangrijk.

Werkzaamheden

  • Je stuurt een projectteam aan van wisselende samenstelling en grootte;

  • Je stelt plannen van aanpak op, zorgt voor een goede beheersing van de aspecten geld, risico, organisatie, tijd, informatie en kwaliteit (GROTIK) in de projecten en communiceert hierover met de opdrachtgevers. Waar nodig schakel je externe partijen in;

  • Je zorg voor programma’s van eisen en draagt bij aan participatietrajecten voor (bestuurlijke) besluitvorming.

Eisen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo-diploma in een technische richting, zoals civiele techniek.
    Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.

  • De aangeboden kandidaat beschikt over kennis van de rollen in het Integraal Project- en Innovatiemanagement.

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 8 jaar ervaring als eindverantwoordelijk projectleider met de realisatie van grootstedelijke herinrichting in bestaande gebieden.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met (inter)nationale samenwerking met kennisinstituten.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met burgerparticipatie.

Wensen en competenties

Wensen

Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

  • De aangeboden kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden zowel in woord als in geschrift. 
    20p

  • De aangeboden kandidaat heeft  ervaring als eindverantwoordelijk projectleider in dienst van een gemeente.
    20p

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het ontwikkelen en onderhouden van netwerken binnen een bestuurlijke, ambtelijke en maatschappelijke context.
    20p

  • Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 125,-
    Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
    20p

Competenties

  • Analytisch vermogen
    4p

  • Omgevingsbewustzijn
    4p

  • Samenwerken
    4p

  • Relatiebeheer
    4p

  • Resultaatgerichtheid
    4p

Organisatie en team

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Het Ingenieursbureau is binnen de gemeente de partner op het gebied van inkoop, techniek en projectrealisatie in grond-, weg- en waterbouw. We bereiden de aanleg en het onderhoud van de infrastructuur en de inrichting van de stad voor.

Gespreksinformatie

Planning interviews: z.s.m. na sluiting

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.

Aanvullende informatie

  • Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI

  • Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check

  • Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: ja

  • U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
    Vul in:

    • organisatie

    • naam contactpersoon

    • telefoonnummer contactpersoon.

Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie. 
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur