Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Openbare Ruimte Stationsgebied

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 10 dagen
100 24 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

17 aug 2025

Einddatum:

17 aug 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In de gemeente Hilversum krijgen verschillende ontwikkelingen steeds meer vorm. Het Masterplan van het Arenapark en het stedenbouwkundig plan voor het stationsgebied Hilversum zijn vastgesteld. Daarnaast is een gebiedsagenda voor het postcodegebied 1221 vastgesteld en wordt de ontwikkeling van het Oosterspoorplein vastgelegd in een structuurvisie. In de projectorganisatie worden verschillende vakdisciplines samengebracht die gezamenlijk voor realisatie van de opgave zorgen. Deze uitvraag betreft die van Projectleider Openbare Ruimte voor het Stationsgebied. Het stationsgebied van Hilversum staat de komende jaren voor een grote transformatie. Nu zijn we in de fase waarin diverse projecten de ontwerp-, besteksvoorbereidings- en uitvoeringsfase in gaan. Een uitvoeringsnota geeft concreet vorm aan de manier waarop tot 2030 wordt gewerkt aan de ambities van het stationsgebied. Concreet gaat het onder meer over het bouwen van een ondergrondse fietsenstalling voor 5.000 plekken, een nieuw busstation, de realisatie van het nieuwe Stationsplein en de verlegging van de centrumring, het verbeteren van een fietstunnel en het (doen) realiseren van diverse (woning-)bouwblokken waarvoor de locaties bouw- en woonrijp worden gemaakt.

Projectstructuur en rol in het project
Voor het cluster Aanleg openbare ruimte Stationsgebied zoeken we een technisch projectleider met kennis van het proces van:
- Het uitwerken van landschappelijk ontwerp naar een technisch ontwerp
- Het uit laten voeren van benodigde onderzoeken
- Verleggen kabels en leidingen
- Bestek laten schrijven incl. voorbereiding
- Fasering en uitvoeringsplannen (BLVC)
- Aanbesteding
Als technisch projectleider werk je bij het Team Voorbereiding & Uitvoering. Je werkt nauw samen binnen het programmateam Stationsgebied onder aansturing van een programmamanager. In dit programmateam zitten een projectleider openbare ruimte, een projectleider vastgoed, communicatieadviseur, omgevingsmanager, projectcontroller, planeconoom, planner en projectondersteuner. De uitvoering van de deelprojecten gebeurt in projectteams en werkgroepen. Voor jouw deelprojecten zul je het meeste samenwerken met de projectleider openbare ruimte, werkvoorbereider, landschapsontwerpers, verkeerskundig ontwerper en directievoerder Jij pakt verschillende deelprojecten op zoals de uitvoering van de herinrichting van het Langgewenst, gedeelte Koninginneweg vanaf de Vorstin tot aan het station, (technische voorbereiding, aanbesteding en uitvoering), woonrijp maken van het Stationsplein, et cetera.

Werkzaamheden
Als projectleider coordineer je het proces vanaf ontwerp tot en met de uitvoering. Je hebt het overzicht en voert regie over de diverse werkzaamheden die plaatsvinden in je project. Samen met de vakdisciplines draag je zorg voor het regelen en bewaken van alle technische onderdelen die nodig zijn om over te gaan tot aanbesteding en uitvoering tot en met oplevering en overdracht aan het team beheer & onderhoud. De werkzaamheden die moeten gebeuren staan onder grote tijdsdruk en onder grote politieke druk. Dat maakt het project dynamisch en uitdagend. Ook wordt samengewerkt met stakeholders als ProRail, NS, Transdev en de fietsersbond.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Civiele Techniek of vergelijkbaar;
  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
  • Kandidaat beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel in woord als in schrift.
  • Kandidaat gaat akkoord om minimaal 50% van de werkuren fysiek in Hilversum aanwezig te zijn

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider, waarvan 5 jaar als Projectleider openbare ruimte (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het leiden en realiseren van integrale openbare ruimte projecten en bouwrijpe levering van gronden (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare kennis van de RAW systematiek / UAV, UAV GC en EMVI (10 punten).

Competenties

  • Samenwerken;
  • Overtuigingskracht;
  • Stressbestendig;
  • Communicatief vaardig (weet complexe materie eenvoudig en transparant uit te leggen in woord en beeld, mondeling en schriftelijk);
  • Klant- en service gericht;
  • Creatief;
  • Planmatig;
  • Overzicht kunnen bewaren;
  • Snel kunnen schakelen;
  • Met tegengestelde belangen kunnen omgaan.
  • Een grote mate van zelfstandigheid zonder voorbij te gaan aan het team en gemeentelijke organisatie, en een resultaatgerichte instelling.
  • Praktisch/ pragmatisch

Organisatie en team

We werken voor Hilversum, de mediastad van NederlandEen groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.Elke dag willen we dit waarmaken.En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur