Projectleider uitvoeringsprogramma Havens

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 4 dagen
90 16 Noord-Holland

Begindatum:

7 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

28 jun 2025

Omschrijving

Opdracht
De projectleider Uitvoeringsprogramma Havens is verantwoordelijk voor de integrale coordinatie, afstemming en uitvoering van projecten binnen het Uitvoeringsprogramma Havens. De rol omvat zowel strategische als operationele taken, gericht op het realiseren van samenhang tussen de verschillende deelprojecten, het bewaken van de voortgang, en het betrekken van een groot aantal interne en externe stakeholders. Daarnaast organiseert en faciliteert de coordinator de diverse havenoverleggen, waarbij zorg wordt gedragen voor een goed verloop van de bijeenkomsten, opvolging van actiepunten en structurele communicatie met betrokken partijen.

Verantwoordelijkheden

  • Coordineren en monitoren van de voortgang van projecten binnen het uitvoeringsprogramma Havens

  • Onderhouden van contacten met betrokken overheden, ondernemers, bewoners en andere stakeholders

  • Organiseren en voorzitten van havenoverleggen; verslaglegging en bewaking van vervolgacties

  • Signaleren van knelpunten en kansen binnen het havengebied en het doen van verbetervoorstellen

  • Bewaken van samenhang tussen projecten en beleidsdoelstellingen

  • Rapporteren aan de gemeente, stuurgroep en stakeholders over voortgang, knelpunten en resultaten

  • Bijdragen aan de communicatie richting bewoners en gebruikers van de havens

Eisen

  1. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van toerisme en recreatie;

  2. Beschikbaar per 7 juli 2025, voor 16 uur per week;

  3. Een maximum uurtarief van 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;

  4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van toerisme en recreatie.

Wensen en competenties

Wensen

  1. Aantoonbare werkervaring met initiatieven op het gebied van waterrecreatie in de afgelopen 5 jaar (40 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het samenwerken met een Waterschap (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het adviseren in een politiek-bestuurlijke organisatie (30 punten).

Competenties

  • Je bent aantoonbaar proactief in de aanpak van je projecten;

  • Je bent stressbestendig;

  • Je bent flexibel, verbindend en volhardend;

  • Je hebt bent omgevingsbewust en hebt een uitstekend ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;

  • Je kan de verschillende belangen goed inschatten en verwerken in een integraal advies;

  • Je kunt strategisch denken en een strategie vertalen in concrete activiteiten en deelprojecten;

  • Het creeren van draagvlak en het betrekken van inwoners en externe partijen is voor jou een vanzelfsprekendheid;

  • Je hebt humor.

Organisatie en team

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk 1 dag van tevoren bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal n.v.t.. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie 
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%. 
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad. 
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur