Beleidsadviseur programmateam opvang ontheemden

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 28-32 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

2 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In deze maanden ligt de nadruk op van de volgende werkzaamheden:

  • Opstellen van beleidskaders en richtlijnen voor de opvang van ontheemden (bijvoorbeeld Oekrainers), in lijn met landelijke wet- en regelgeving en lokale context.

  • Verstrekken van strategisch en tactisch advies aan wethouders, directie en management over opvangvraagstukken, scenarios en beleidskeuzes.

  • Samenbrengen van afdelingen zoals wonen, zorg, onderwijs en veiligheid om integrale opvangoplossingen te realiseren.

  • Vertegenwoordigen van de gemeente in overleggen met ketenpartners zoals COA, Veiligheidsregio, GGD, onderwijsinstellingen en maatschappelijke organisaties.

  • Monitoren van beleidsontwikkelingen, praktijkervaringen en juridische kaders; vertalen naar verbeterpunten of beleidsaanpassingen.

  • Schrijven van collegevoorstellen, memos, raadsinformatiebrieven en notities ten behoeve van besluitvorming en verantwoording.

  • Meewerken aan opstart, transitie of sluiting van opvanglocaties, inclusief draagvlakprocessen, communicatie en praktische beleidsinbedding

Eisen

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 voor 28 tot 32 uur per week;

  3. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur opvang ontheemd bij een gemeente in de afgelopen 2 jaar;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur bij de lokale overheid in de afgelopen 5 jaar (benoem duidelijk in het cv)

  2. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur binnen het Sociaal Domein in de afgelopen 3 jaar

  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleid en uitvoering daarvan in de afgelopen 3 jaar (benoem duidelijk in het cv)

  4. Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten

Competenties

  • Je hebt goede analytische vaardigheden;

  • Je werkt gestructureerd en accuraat;

  • Je bent communicatief sterk en weet de relaties te onderhouden;

  • Je werkt graag samen binnen -en buiten het team;

  • Je bent goede match met onze kernwaarden: samenwerken, toegevoegde waarde, energie / werkplezier en resultaatgerichtheid.

Organisatie en team

Wij zijn er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren jou om verantwoordelijkheid te nemen voor je werk en je krijgt volop ruimte om jouw talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen. Fouten maken mag; leren en ontwikkelen zijn vanzelfsprekend onderdeel van werken in Huizen. Net als plezier! We waarderen goede ideeen en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 juli 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 17 juli 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur