Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Jeugd en Hervormingsagenda

Gemeente Meppel, Grote Oever 26, 7941 CZ Meppel, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Deze opdracht is specifiek gericht op het opstellen van de uitvoeringsnota jeugd en het doen van concrete voorstellen in het kader van de hervormingsagenda jeugd, die einde van 2025 klaar moet liggen. Hiervoor ga je aan de slag met alle belangrijke stakeholders om focus en samenhang aan te brengen met uiteindelijk een uitvoeringsnota als resultaat. Dit alles binnen de kaders van de jeugdnota uit 2023 en vanuit beschikbare en geanalyseerde data.

Je denkt mee over de beleidsdoelen van de hervormingsagenda jeugd binnen de gemeente op de themas : meer regie op inkoop, sterke lokale teams en de toegang, en preventie en sociale basis. Er liggen meerdere memos en adviezen klaar om nader te duiden en te vertalen naar een meer concrete aanpak. Onderdeel van de hervormingsagenda is ook het ontwikkelen van een visie op poh jeugd in relatie tot de toegang.

Verder ben je verantwoordelijk voor het actualiseren van de onderdelen uit de Verordening Sociaal Domein die van toepassingen zijn op Jeugd. Je werkt samen met het beleidsveld onderwijs op onderwerpen als onderwijs-zorgarrangementen en kansengelijkheid, en geef je uitvoering aan het Meppeler Akkoord en ben je actief in het informeren van en ophalen van informatie bij de leden van de LEA-vergadering.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur binnen het sociaal domein binnen een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het adviseren op strategisch niveau op het gebied van jeugdbeleid.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau richting bestuurskunde of sociaal domein (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur jeugd bij een gemeente (50 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de jeugdnota 2023, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het "Meppeler Akkoord", maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv (10 punten);

Competenties

  • Je kunt uitstekend schakelen vanuit jouw inhoudelijke kennis tussen beleid en uitvoering en denkt beleidsmatig en overkoepelend.
  • Je pakt stevig je adviesrol en fungeert als sparringpartner voor bestuurders, managers en beleidsmakers en adviseren op hoog niveau.
  • Jestelt heldere en goed onderbouwde beleidsstukken en rapportages op, bij voorkeur data gestuurd
  • Je draagt vanuit je brede expertise bij aan diverse vraagstukken binnen het sociaal domein.
  • Jehebt een proactieve en zelfstandige werkwijze: Je neemt initiatief en kunt goed werken binnen een tijdelijke opdracht.

Organisatie en team

Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.

Bij zon prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.

Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.

Samen met ruim 400 collegas werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de fairtrade gemeente Meppel.

Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 21 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken. Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur