Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
1 jul 2025De Samenwerkingsorganisatie is volop in ontwikkeling. In 2024 is een nieuwe teamstructuur en netwerkindeling geïmplementeerd, wat leidde tot een herinrichting van alle budgetten en administratieve processen. Deze basis legt de fundamenten voor verdere versterking van de bedrijfsvoering en de informatievoorziening. Als projectcontroller draag je bij aan de financiele beheersing en procesinrichting binnen meerdere strategische projecten. Je levert sturingsinformatie, toetst op rechtmatigheid, en ondersteunt bij het realiseren van een toekomstbestendige organisatie. De opdracht bestaat uit twee hoofdprojecten:
Project 1: Personeelsbeheer in AFAS
Doel: een rechtmatig, transparant en goed werkend personeelsbeheerproces waarin stuurinformatie beschikbaar is, gekoppeld aan SAP en geïntegreerd binnen AFAS.
Werkzaamheden:
Implementatie van formatie- en bezettingsoverzichten in AFAS Opstellen van procesbeschrijvingen Toetsen op naleving van mandaten, budgethoudersregeling en rechtmatigheid Adviseren over inrichting, procesverbetering en koppeling met financiële systemen Geven van uitleg en trainingen over de nieuwe werkwijze Verzorgen van rapportages inclusief financiële gegevens
Eindresultaat:
Een uniform personeelsbeheersysteem dat goed is ingericht, ondersteunend werkt voor teamleiders en voldoet aan de wettelijke en interne kaders.
Tijdlijn:
Oplevering van de beoogde resultaten eind 2025.
Project 2: Toekomstvaste informatievoorziening
Binnen dit project wordt gewerkt aan het versterken van de informatievoorziening bij SWO, gemeente Hoogeveen en gemeente De Wolden. De focus ligt op rechtmatigheid, informatieveiligheid, en structurele financiële beheersing.
Werkzaamheden:
Inrichting van projectadministraties Inzichtelijk maken van beschikbare middelen en uitgaven Adviseren over budgetbeheer en terugverdieneffecten Toetsing van processen aan wet- en regelgeving Periodiek opstellen van managementrapportages Analyse en advisering t.a.v. de voortgang van projecten en investeringen
Eindresultaat:
Een organisatie die voldoet aan wet- en regelgeving op het gebied van informatievoorziening en financiën, met structureel inzicht in kosten, voortgang en beleidsdoelen.
Tijdlijn:
Werkzaamheden binnen dit deelproject dienen eind 2025 afgerond te zijn.
Je werkt nauw samen met concernfinanciën, projectleiders en programmamanagers. Je ontwikkelt rapportages, borgt financiële kwaliteit en geeft proactief advies over rechtmatigheid en sturing. Gedurende de opdracht is geen sprake van een gezagsverhouding. De projectcontroller voert de werkzaamheden zelfstandig en op resultaatgerichte wijze uit binnen de afgesproken kaders. De inzet is adviserend en ondersteunend van aard, met ruimte voor eigen professionele invulling en verantwoordelijkheid ten aanzien van planning, aanpak en uitvoering.
Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of projectcontroller binnen een gemeentelijke organisatie;
Maximaal uurtarief van 112,50 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Fee;
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur/projectcontroller binnen een gemeente;
Aantoonbare werkervaring binnen gemeentelijke samenwerkingsverbanden, beschrijf dit duidelijk in het CV;
Beschikbaar per half juli 2025 voor 24 uur per week.
Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl
Opdrachtkaders en inzet
Je werkt nauw samen met concernfinancien, projectleiders en programmamanagers. Je ontwikkelt rapportages, borgt financiele kwaliteit en geeft proactief advies over rechtmatigheid en sturing. Gedurende de opdracht is geen sprake van een gezagsverhouding. De projectcontroller voert de werkzaamheden zelfstandig en op resultaatgerichte wijze uit binnen de afgesproken kaders. De inzet is adviserend en ondersteunend van aard, met ruimte voor eigen professionele invulling en verantwoordelijkheid ten aanzien van planning, aanpak en uitvoering.
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een nader te bepalen moment ingepland, de kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Is hybride werken mogelijk: Nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een nader te bepalen moment ingepland, de kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional. Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).
Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.