Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Toezichthouder BRIKS

Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Sluit over 12 dagen
95 36 Gelderland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanaf 1 januari 2025 beoordeelt de gemeente Nijmegen zelf aanvragen voor omgevingsvergunningen beoordelen en is zij zelf verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Dat werd de afgelopen 13 jaar door Omgevingsdienst Regio Nijmegen gedaan. Per 1 januari 2025 zijn er twee bureaus opgericht, bestaande uit ongeveer 50 medewerkers. Zij vallen samen onder de afdeling Stadsrealisatie. Onze medewerkers hebben hart voor onze stad en zorgen dagelijks voor een veilige en toekomstbestendige woon- en werkomgeving voor onze burgers en bedrijven. Wij zetten ideeen, ontwerpen en vergezichten om in tastbare resultaten voor Nijmegen. Met kennis van zaken, ambitie en een flinke portie daadkracht maken we ons credo Wij maken de stad dagelijks waar. We willen van meerwaarde zijn voor onze inwoners en bedrijven. Dat wil zeggen dat we niet alleen de regels toepassen, maar vooral kijken naar de bedoeling achter de regels. We kijken naar het grotere plaatje en zetten in op een constructieve samenwerking met onze bewoners, bedrijven en partners. We denken proactief mee, adviseren, en werken nauw met hen samen. Relatiebeheer is dan ook een taak van ons allemaal! Dat betekent niet dat we overal ja op zeggen, want een vriendelijke, weloverwogen en goed uitgelegde nee is ook dienstverlenend. Kortom; persoonlijk contact en meedenken is erg belangrijk. Je collegas beschikken allen over een enorme drive om alles operationeel te krijgen, zodat de burger zo optimaal mogelijk wordt bediend. Aangezien onze teams nog in verandering zijn, wordt initiatief tonen en meedenken over het optimaliseren van onze dienstverlening, de regelgeving, het beleid, de processen en methoden erg gewaardeerd. De ultieme kans om jouw kennis en ervaring te kunnen toepassen, actief mee te denken en samen met je team bij te dragen aan deze bijzondere uitdaging!

Als Toezichthouder BRIKS (bouwen, reclame, inritten, kappen en sloop) ben je de oren en ogen van de afdeling. Je behandelt klachten, (BAG-)meldingen en handhavingsverzoeken. Aan de hand van tekeningen, voorschriften en algemene regels BRIKS houd je dagelijks proactief toezicht op zowel bestaande als illegale activiteiten. Je staat er natuurlijk niet alleen voor. Bij complexere situaties kun je altijd terugvallen op de (senior) rayoninspecteur, en waar nodig schakel je met specialistische adviseurs en beoordeel je het door hen uitgebrachte advies.

Overige belangrijke taken zijn: Rapporteren van je bevindingen; Handhavend optreden bij overtredingen; Inhoudelijk adviseren bij bezwaar en beroep;

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding bouwkunde op minimaal mbo niveau en/of Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht I;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als toezichthouder op het gebied van handhaving, bouwen en ruimtelijke ordening;
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Omgevingswet (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar in het bezit van eigen auto (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het toepassen van en overbrengen van wet- en regelgeving op het gebied van bouw (beschrijf dit duidelijk in het cv door middel van 2 beknopte overtuigende voorbeelden)
  • Aantoonbare werkervaring met de applicatie RX.Mission
  • Aantoonbaar bekend met de stad Nijmegen (Benoem dit duidelijk in het cv)

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Tactisch gedrag
  • Overtuigen
  • Besluitvaardigheid
  • Kritisch
  • Luisteren

Organisatie en team

Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.

Per 1 januari 2025 zijn er twee bureaus opgericht, bestaande uit ongeveer 50 medewerkers. Zij vallen samen onder de afdeling Stadsrealisatie. Onze medewerkers hebben hart voor onze stad en zorgen dagelijks voor een veilige en toekomstbestendige woon- en werkomgeving voor onze burgers en bedrijven. Wij zetten ideeen, ontwerpen en vergezichten om in tastbare resultaten voor Nijmegen. Met kennis van zaken, ambitie en een flinke portie daadkracht maken we ons credo Wij maken de stad dagelijks waar. We willen van meerwaarde zijn voor onze inwoners en bedrijven. Dat wil zeggen dat we niet alleen de regels toepassen, maar vooral kijken naar de bedoeling achter de regels. We kijken naar het grotere plaatje en zetten in op een constructieve samenwerking met onze bewoners, bedrijven en partners. We denken proactief mee, adviseren, en werken nauw met hen samen. Relatiebeheer is dan ook een taak van ons allemaal! Dat betekent niet dat we overal ja op zeggen, want een vriendelijke, weloverwogen en goed uitgelegde nee is ook dienstverlenend. Kortom; persoonlijk contact en meedenken is erg belangrijk. Je collegas beschikken allen over een enorme drive om alles operationeel te krijgen, zodat de burger zo optimaal mogelijk wordt bediend. Aangezien onze teams nog in verandering zijn, wordt initiatief tonen en meedenken over het optimaliseren van onze dienstverlening, de regelgeving, het beleid, de processen en methoden erg gewaardeerd.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen In overleg Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur