Senior Beleidsmedewerker RO

Hanzeweg 8, 7241 CR Lochem, Nederland

Sluit over 5 dagen
105 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

3 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In verband met een vacante vacature zijn wij tijdelijk - totdat de vacature structureel is ingevuld - op zoek naar een Senior Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening. Als medewerker RO krijg je energie van plannen in de fysieke leefomgeving. In een samenspel van belangen, zowel van de gemeente als onze inwoners en bedrijven, vind je de weg om tot een overwogen advies en uitvoering te komen. Je doet je werk zelfstandig en deels als onderdeel van een projectteam. Hierbij heb je een initiatiefrijke houding. De Omgevingswet zie je als kans om je werk nog beter af te stemmen op de samenleving.

Verantwoordelijkheden:

  • Begeleidt en beoordeelt complexe ruimtelijke initiatieven van concept tot vergunning;
  • Ontwikkelt en voert ruimtelijk beleid uit op thema- en gebiedsniveau;
  • Stelt ruimtelijke motiveringen op en beoordeelt onderbouwingen zoals EFTAL;
  • Adviseert initiatiefnemers, collegas, bestuur en externe partijen over complexe ruimtelijke vraagstukken;
  • Coordineert werkprocessen en stemt deze intern af;
  • Adviseert bestuur en management over beleidskeuzes en stelt bestuurlijke voorstellen op;
  • Treedt op als inhoudelijk expert in regionale netwerken, kennissessies en samenwerkingen;
  • Levert ruimtelijke inbreng in multidisciplinaire projecten en provinciale initiatieven;
  • Is aanspreekpunt voor initiatiefnemers, omwonenden en bestuurders bij ruimtelijke opgaven;
  • Begeleidt participatietrajecten;
  • Stimuleert kennisdeling en kwaliteitsverbetering;
  • Draagt actief bij aan de overgang van het tijdelijke naar het definitieve omgevingsplan;
  • Neemt deel aan of leidt omgevingstafels en intakes met oog voor belangenafweging;
  • Vertegenwoordigt de gemeente in overleggen, inspraakavonden en bestuurlijke bijeenkomsten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding planologie, ruimtelijke ordening, stedenbouw op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen het werkgebied RO van een overheidsorganisatie;
  • Een maximum uurtarief van 105,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee flextender.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als senior beleidsmedewerker RO;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met beleidsontwikkeling en implementatie op RO gebied (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beoordeling van ruimtelijke initiatieven;
  • Een aantoonbare afgeronde wo opleiding of een hbo bachelor opleiding met minimaal 10 jaar relevante ervaring.

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

  • Analyseren;
  • Logsisch redeneren;
  • Oplossingsgericht;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Klantgerichtheid;
  • Regisseren;
  • Samenwerken;
  • Schriftelijke en mondelinge communicatie;
  • Politiek-bestuurlijke-sensitiviteit;
  • Oordeelsvorming.

Organisatie en team

Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreeren en leven is. We spelen in op vragen en ideeen uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeen. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met en voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collegas.
Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 2 dagen van tevoren bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nvt 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 40% wordt er gestort op deze rekening.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur