Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Tijdelijke ondersteuning structuur & procesverbetering ICT

Kinkelenburglaan 6, 6681 BJ Bemmel, Nederland

Sluit over 8 dagen
80 24 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen de organisatie loopt momenteel een gap-analyse waaruit diverse verbeterpunten op het gebied van structuur, processen en beleid zijn geïdentificeerd. Om deze punten gericht op te pakken en duurzame verbeteringen te realiseren, is tijdelijke versterking nodig in de vorm van een ervaren externe professional. 

De focus ligt op het aanbrengen van structuur, het verbeteren en implementeren van processen, het opstellen van beleidsdocumenten en het meenemen van collega’s in nieuwe werkwijzen. 

Werkzaamheden en resultaatgebieden

  • Capaciteitsplanning: Inrichten en verbeteren van processen voor capaciteitsplanning

  • Disaster Recovery Plan (DRP): Opstellen en implementeren van cruciale onderdelen van het DRP.

  • Procesoptimalisatie: Evaluatie en herinrichting van het incident-, wijzigings- en problemproces.

  • Documentatiestructuur: Inrichten van een heldere, toegankelijke en beheerste documentatiestructuur.

  • Beleidsontwikkeling:

    • Opstellen van patchbeleid en spoedproces buiten kantoortijd.

    • Opstellen van M365 informatiebeveiligingsbeleid.

    • Opstellen van beleid en richtlijnen voor de rol van test coördinator.

  • Veranderbegeleiding: Collega's actief meenemen in de nieuwe werkwijze, inclusief borging in de organisatie.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met proces- en beleidsontwikkeling binnen IT- en/of security-omgevingen (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met Disaster Recovery en informatiebeveiligingsbeleid (Benoem dit duidelijk in het cv).

  • Een maximum uurtarief van 80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Fee;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met proces- en beleidsontwikkeling binnen IT- en/of security-omgevingen (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met Disaster Recovery en informatiebeveiligingsbeleid in microsoft 365 omgevingen (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met ITIL-processen en verandermanagement;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente en/of gemeentelijke organisatie;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Competenties

  • resultaatgerichtheid

  • communicatief vaardig

  • verbinder / mensen meenemen met veranderingen

Organisatie en team

Gemeente Lingewaard Bij Gemeente Lingewaard geloven we in de kracht van diversiteit en kansen voor iedereen. Werken bij ons betekent bijdragen aan een organisatie die zich richt op een eerlijke en actieve betrokkenheid van alle inwoners, ondernemers en verenigingen. Wij zijn voortdurend op zoek naar frisse ideeën en creatieve oplossingen die de toekomst van onze gemeenschap vormgeven.

Wat wij doen
Ons doel is simpel: zorgen dat het goed leven is in Lingewaard. In Lingewaard zetten we ons in voor samenwerking en innovatie. We zijn niet bang om buiten de gebaande paden te treden en we moedigen iedereen aan om hun talenten te ontwikkelen, zowel lokaal als regionaal.

Waar je werkt
Het gemeentehuis is in Bemmel net als de gemeentewerf. Ons modern ingerichte gemeentekantoor biedt alles wat je nodig hebt om comfortabel te werken, zowel op kantoor als thuis. Van ergonomische stoelen en bureaus tot beeldschermen en headsets, alles is ingericht om jouw werkomgeving optimaal te ondersteunen.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal max 80 euro per uur. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo of don
Is hybride werken mogelijk: Ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht door de gemeente aan de ondernemer die inschrijft op deze opdracht en voor gunning in aanmerking komt, mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver moet dit waarborgen. Bij het inschrijven op deze opdracht moet u er in dit kader rekening mee houden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder directe leiding en toezicht van de gemeente Lingewaard. Dit betekent dat wij geen opdracht aan kunnen gaan met een ZZP-er omdat dan niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur