Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Beleidsadviseur Maatschappelijke Ontwikkeling, op thema Maatschappelijke opvang regio Oost-Veluwe

Gemeente Apeldoorn

Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je komt te werken in de afdeling Beleid Maatschappelijke Ontwikkeling (BMO), samen met ongeveer 45 andere collegas werk je aan de transformatie binnen het sociaal domein, op het gebied van o.a. de Wmo, Jeugd, Onderwijs, Gezondheid, armoede/schuldhulpverlening en de Participatiewet. We doen dat vanuit de leefwereld van de inwoner, dat betekent integraal vanuit alle leefgebieden c.q. beleidsdomeinen. De organisatie werkt buurtgericht waarmee we fysiek en sociaal kunnen verbinden op een behapbaar schaalniveau nabij de inwoners. Je maakt deel uit een vakgroep met ongeveer 13 andere collegas binnen jouw eigen thematiek en werkt ook nauw samen andere collegas uit andere afdelingen (bv zorg en veiligheid, stadsdeelmanager binnenstad en communicatie).

Verantwoordelijkheden:

  • Vertaling van het Nationaal Actieplan Dakloosheid: Eerst een Thuis naar regionaal beleid.
  • Domein overstijgend werken binnen de gemeente met afdeling Wonen.
  • Gesprekken met de woningcorporaties over onderwerpen zoals: Regionale urgentieverordening Uitstroom / doorstroom vanuit de opvang Aansturen / overleg met de projectleider Plan van Aanpak dak- en thuisloosheid en de accountmanager Aanjager binnen de regio / gemeente voor het onderwerp dak- en thuislozen, het onderwerp vraagt veel op:
  • Monitoren en adviseren ontwikkelingen buiten
  • Coordinatie van dit onderwerp binnen:
  • Zorg en Veiligheid
  • PTH
  • Centrummanagement
  • Beleid op regionale algemene voorzieningen:
  • Maatschappelijke opvang Jongeren
  • Omnizorg
  • Korak herstelacademi Chris en voorkom Tactus en GGnet (preventie)
  • Logeerheid even De Herberg
  • Opstellen advies over de structurele invulling van de functie binnen de Gemeentelijke organisatie. Denk onder andere, aan het functieprofiel, het benodigd mandaat, de positie binnen de organisatie, en de benodigde capaciteit.

Resultaten:

  • Jij wil echt iets betekenen voor inwoners van de gemeente Apeldoorn, kijkt verder dan jouw eigen expertise en overziet het totale domein van de maatschappelijke ontwikkeling.
  • Je bent eerste adviseur op het dossier dak,- en thuislozen voor het college.
  • Je werkt zelfstandig maar weet op tijd ook verbinding te leggen met anderen (intern en extern), zeker met het netwerk.
  • Je vindt daarbij de balans tussen inwonergericht, effectief, efficient en politiek sensitief.
  • Je maakt een beleidsmatige en regionale vertaling van (landelijke) ontwikkelingen of van informatie die je uit diverse databronnen haalt.
  • Je kunt opgaven projectmatig uitwerken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
  • Het ingediende CV bevat maximaal 5 paginas. Alle extra paginas boven de gevraagde 5 paginas worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding of beschikt over WO werk- en denkniveau.
  • De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 1 september 2025 voor 32 uur per week beschikbaar.
  • De kandidaat heeft ervaring in het werken bij gemeenten/overheid en aantoonbare werkervaring op het gebied van Maatschappelijke Ontwikkeling.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft actuele kennis op het gebied van wet- en regelgeving en problematiek en trends op het gebied van dak,- en thuisloosheid (40 punten).
  • De kandidaat heeft affiniteit met het bestuurlijke proces ( 40 punten).
  • De kandidaat kan opgaven projectmatig uitwerken (20 punten).

Competenties

  • Het vermogen om te schakelen tussen strategische en tactische werkzaamheden en dit te vertalen in een stevige regisseursrol.
  • Het makkelijk leggen van contacten.
  • Het hebben van een helikopterview.
  • Stevig in de schoenen staan.

Organisatie en team

Je komt te werken in de afdeling Beleid Maatschappelijke Ontwikkeling (BMO), samen met ongeveer 45 andere collegas werk je aan de transformatie binnen het sociaal domein, op het gebied van o.a. de Wmo, Jeugd, Onderwijs, Gezondheid, armoede/schuldhulpverlening en de Participatiewet. We doen dat vanuit de leefwereld van de inwoner, dat betekent integraal vanuit alle leefgebieden c.q. beleidsdomeinen. De organisatie werkt buurtgericht waarmee we fysiek en sociaal kunnen verbinden op een behapbaar schaalniveau nabij de inwoners. Je maakt deel uit een vakgroep met ongeveer 13 andere collegas binnen jouw eigen thematiek en werkt ook nauw samen andere collegas uit andere afdelingen (bv zorg en veiligheid, stadsdeelmanager binnenstad en communicatie).

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 16 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan Flextender De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien een kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt. Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur