Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
31 jan 2026Uren per week:
28Publicatiedatum:
4 jul 2025Je takenpakket als beleidsadviseur maatschappelijke ontwikkeling met aandachtsgebied jeugd, jongerenwerk en welzijn is erg divers en vraagt dat je snel kunt schakelen. Je werkt breed samen met anderen, zowel binnen als buiten het gemeentehuis. Je beweegt tussen beleidsvraagstukken, uitdagingen in de uitvoering en de nodige ad-hoc vragen. Van een kwestie met een speeltuin tot de nieuwe subsidieregeling voor welzijn. Jongerenwerk en (ondersteuning bij) echtscheiding zijn onderwerpen die de nodige aandacht vragen. De rol is dynamisch en veelzijdig, mede doordat de dossiers verdeeld zijn over verschillende wethouders. De uitdaging van deze functie zit in het creëren van overzicht, verbinding en effectiviteit van de basisvoorzieningen voor jongeren. Wat doen we in het voorliggend veld en waarom? wat heeft impact heeft op de ontwikkeling van Apeldoornse jongeren? En wat voorkomt mogelijk zwaardere (zorg)vragen?
Jij wilt écht iets betekenen voor inwoners van de gemeente Apeldoorn en kijkt verder dan jouw eigen expertise. Daarnaast leg je makkelijk contacten en heb je een helikopterview. Je werkt zelfstandig maar weet op tijd ook verbinding te leggen met anderen (intern en extern). Je vindt daarbij de balans tussen inwonergericht, effectief en efficiënt. Je maakt een beleidsmatige vertaling van (landelijke) ontwikkelingen of van informatie die je uit diverse databronnen haalt.
Concrete taken in je werk zijn onder andere:
Je vertaalt trends en ontwikkelingen, landelijke beleidswijzigingen, signalen uit de uitvoeringspraktijk naar beleidsvoorstellen en maakt afspraken over de uitvoering.
Je stemt af met je collegas van beleid, financien, juridische zaken en de uitvoering.
Je bereidt stukken voor ter besluitvorming, adviseert wethouder(s), college en de gemeenteraad en ziet toe op de planning.
Je ontwikkelt beleidsinstrumenten die een bijdrage leveren aan het verder ontwikkelen van het beleidsterrein.
Je stelt daarbij noodzakelijke rapportages op en presenteert de analyses en conclusies.
De kandidaat heeft aantoonbare kennis van en werkervaring met het terrein van jeugd, jongerenwerk – en welzijnsbeleid (100 punten).
Jij wilt echt iets betekenen voor inwoners van de gemeente Apeldoorn en kijkt verder dan jouw eigen expertise.
Daarnaast leg je makkelijk contacten en heb je een helikopterview.
Je werkt zelfstandig maar weet op tijd ook verbinding te leggen met anderen (intern en extern).
Je vindt daarbij de balans tussen inwonergericht, effectief en efficient.
Je maakt een beleidsmatige vertaling van (landelijke) ontwikkelingen of van informatie die je uit diverse databronnen haalt.
probleemanalyse
overtuigingskracht
politiek-bestuurlijke sensitiviteit
initiatief en resultaatgerichtheid
kennis van het werkveld van de maatschappelijke ontwikkeling
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zon 2.000 collega's dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.
Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen! In onze organisatie werken we in vier themas waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De themas zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen. En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 16 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Overige informatie
De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan de externe partij
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).