Financieel administratief medewerker

Eusebiusbuitensingel 53, 6828 HZ Arnhem, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

12 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving Voor tijdelijke ondersteuning binnen onze financiele administratie zijn wij op zoek naar een Specialist BTW-controle & Factuurverwerking. In deze rol voer je btw-technische controles uit op binnenkomende facturen en draag je zorg voor een correcte verwerking binnen onze administratie. Je werkt nauw samen met collegas van Finance & Control en borgt de kwaliteit van de btw-registratie en -toepassing, met aandacht voor complexe dossiers zoals verleggingsregelingen, buitenlandse leveranciers en recyclebare materialen. De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen een gemeentelijke context. Ervaring binnen een overheidsorganisatie (bij voorkeur een gemeente) is dan ook gewenst.

Werkzaamheden

  • Controleren van facturen op correcte btw-codes en -toepassingen.

  • Verwerken en beoordelen van buitenlandse facturen, inclusief btw-code VN (verleggingsregeling).

  • Beoordelen van btw-verwerking bij selfbilling-constructies en de inkoop van recyclebare materialen.

  • Controleren van facturen met betrekking tot de doorschuif-btw.

  • Signaleren van fouten en onregelmatigheden in de btw-verwerking en deze zelfstandig corrigeren.

  • Adviseren van collegas over de juiste toepassing van btw-richtlijnen.

  • Meedenken over verbeteringen in het administratieve controleproces.

Eisen

  • Mbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in een financiële richting.

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met btw-controles binnen een financiële administratie.

  • Ervaring met btw-verwerking bij buitenlandse leveranciers, verleggingsregelingen en/of selfbilling.

  • Bekendheid met gemeentelijke financiële processen is een duidelijke pré.

  • Nauwkeurig, zelfstandig en communicatief vaardig.

  • Beschikbaar op korte termijn.

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV.

  • 1. Opleiding en werk- en denkniveau: De aangeboden kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde mbo-opleiding in een administratieve of financiële richting, of beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar relevante werkervaring op mbo-niveau in een soortgelijke functie.

  • 2. Relevante werkervaring btw-controle: De kandidaat heeft minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met btw- controle binnen een financiële administratie.

  • 3. Specifieke btw-gerelateerde ervaring: De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met ten minste twee van de volgende btw-domeinen:
    - Verleggingsregelingen (btw-code VN)
    - Btw-verwerking bij buitenlandse leveranciers
    - Btw-verwerking in selfbilling-constructies

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met circulaire inkoop (recyclebare materialen).

  • Ervaring met systemen zoals Unit4 of vergelijkbaar.

  • Gemeentelijke werkervaring.

  • De kandidaat heeft ervaring opgedaan binnen een gemeentelijke organisatie in een soortgelijke functie (btw/factuurcontrole of financieel administratief.

  • Ervaring met circulaire inkoop / recyclebare
    materialen. De kandidaat heeft ervaring met btw-verwerking bij inkoop van recyclebare materialen of circulaire
    inkoop.

  • Systeemkennis Unit4 of vergelijkbaar De kandidaat heeft ervaring met Unit4 of vergelijkbare financiële systemen (zoals Exact, AFAS, SAP). Benoem welke ervaring de kandidaat heeft opgedaan met welk

Organisatie en team

De werkzaamheden worden uitgevoerd binnen een gemeentelijke context. Ervaring binnen een overheidsorganisatie (bij voorkeur een gemeente) is dan ook gewenst.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur