Consulent Financiele Hulpverlening (schuldhulpverlening)

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege een uitgevallen medewerker zoeken wij met spoed een ervaren consulent Financiele Hulpverlening (schuldhulpverlening) die de lopende trajecten van deze consulent verder kan afwikkelen. 

In deze opdracht zal je:

  • De financiële situatie van de inwoner in beeld brengen. Je bepaalt de inkomenssituatie, berekent het recht op inkomensondersteuning, toepassen sociale- en civiele wetgeving en het consumentenrecht. Uitrekenen betaalcapaciteit en eventueel bezwaar maken tegen beslagleggingen door deurwaarder. Je vraagt de achterliggende problematiek en leefgebieden die van invloed zijn op de financiële situatie volledig uit. Opstellen van plan van aanpak op maat en bepalen recht op hulpverlening op grond van Wet Gemeentelijke Schuldhulpverlening.

  • Begeleiden, motiveren, coachen, om inwoners weer financieel zelfredzaam te maken en houden, waarbij we rekening houden met de specifieke omstandigheden van de inwoner. Je bespreekt de oorzaak van de schulden en motiveert de inwoner om hiermee aan de slag te gaan.

  • Vastleggen, opvolgen en bewaken van alle afspraken, om te borgen dat de afspraken rondom het oplossen van de schulden door alle partijen goed wordt nageleefd. Indien nodig stel je een verzoekschrift aan de rechtbank op. 

  • Naast met de inwoner, hebben wij veel contact met schuldeisers om tot een oplossing van de schuldensituatie te komen. Daarnaast werken wij vanuit een integrale samenwerking zoals met WMO, Jeugd, werk en inkomen daarbij initieert, bemiddelt en communiceert met contactpersonen, hulpverleners intern en extern, vrijwilligers en professionals, rechtbank. 

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel consulent;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met stratech (benoem dit duidelijk in het cv)
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding SJD op hbo bachelor niveau
  • Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal nader benoemde dagen fysiek op kantoor aanwezig te zijn
  • Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Luisteren;
  • Motiveren;
  • Samenwerken;
  • Analyserend vermogen;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.

De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden.

Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 15 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 14 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee externe partij 
De externe partij brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 
Motivatie opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als één document achter het cv. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nvt 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. 

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur