Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Vastgoed

Reactorweg 47, 3542 AD Utrecht, Nederland

Sluit over 17 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

22 sept 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

11 aug 2025

Omschrijving

Vitens is op zoek naar een Projectmanager Beheer en Onderhoud die verantwoordelijk wordt voor het onderzoeken en adviseren over de mogelijke centralisering van het beheer en onderhoud van vastgoed, beveiliging en facilitaire diensten binnen de organisatie. De organisatie Vitens levert top drinkwater voor 5,6 miljoen mensen vanuit 96 productielocaties. Zij heeft ruim 1.600 medewerkers en zij opereert binnen het verzorgingsgebied van Vitens en heeft kantoren in Zwolle, Arnhem, Leeuwarden en Utrecht. Vitens biedt veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Je bent hier architect van je eigen carriere. Vitens ziet het als een gezamenlijke verantwoordelijkheid om een prettige werkomgeving te creeren, waarbinnen je verder kunt groeien in de lerende organisatie. Je krijgt hiervoor alle ruimte maar er wordt ook een actieve houding van jou verwacht. Momenteel is het beheer en onderhoud verdeeld over verschillende afdelingen: Primair vastgoed (zoals productielocaties) valt onder de regie van Winning & Zuivering. Secundair vastgoed (kantoren, dienstwoningen) valt onder de regie van het Facilitair Bedrijf. De centrale vraag binnen dit project is of en hoe het beheer en onderhoud kan worden samengebracht binnen een centrale beheerfunctie, en of dit binnen het Facilitair Bedrijf kan worden gepositioneerd.

Jouw opdracht: Ontwikkel en lever uiterlijk eind Q4 2025 een advies op dat met alle relevante stakeholders is afgestemd. Breng in kaart of centralisering haalbaar en wenselijk is, hoe dit vormgegeven kan worden, en wanneer een eventuele implementatie kan plaatsvinden. Zorg voor een breed gedragen voorstel, afgestemd met betrokken afdelingen en management.

Eisen

  • Minimaal afgeronde HBO opleiding op gebied van (technische) Bedrijfskunde en/of facility management Civiele Techniek, (werktuig) bouwkunde.
  • Een ervaren projectmanager met kennis van vastgoedbeheer, onderhoud en/of facilitaire diensten.
  • Sterke analytische vaardigheden en ervaring met stakeholdermanagement.
  • Vermogen om complexe organisatorische vraagstukken te structureren en te vertalen naar concrete adviezen.

Wensen en competenties

Wensen

Geen wensen beschreven in de opdrachttekst.

Competenties

Geen competenties beschreven in de opdrachttekst.

Organisatie en team

Vitens is op zoek naar een Projectmanager Beheer en Onderhoud die verantwoordelijk wordt voor het onderzoeken en adviseren over de mogelijke centralisering van het beheer en onderhoud van vastgoed, beveiliging en facilitaire diensten binnen de organisatie. De organisatie Vitens levert top drinkwater voor 5,6 miljoen mensen vanuit 96 productielocaties. Zij heeft ruim 1.600 medewerkers en zij opereert binnen het verzorgingsgebied van Vitens en heeft kantoren in Zwolle, Arnhem, Leeuwarden en Utrecht. Vitens biedt veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Je bent hier architect van je eigen carriere. Vitens ziet het als een gezamenlijke verantwoordelijkheid om een prettige werkomgeving te creeren, waarbinnen je verder kunt groeien in de lerende organisatie. Je krijgt hiervoor alle ruimte maar er wordt ook een actieve houding van jou verwacht. Momenteel is het beheer en onderhoud verdeeld over verschillende afdelingen: Primair vastgoed (zoals productielocaties) valt onder de regie van Winning & Zuivering. Secundair vastgoed (kantoren, dienstwoningen) valt onder de regie van het Facilitair Bedrijf. De centrale vraag binnen dit project is of en hoe het beheer en onderhoud kan worden samengebracht binnen een centrale beheerfunctie, en of dit binnen het Facilitair Bedrijf kan worden gepositioneerd.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats op 10 en 12 september op locatie in Zwolle

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Hybride werken is mogelijk (in overleg op locatie)

Let op! de aanvraag kan eerder sluiten bij voldoende geschikte aanbiedingen

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur