Teamleider Buitendienst Remmerden

Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland

Sluit over 6 dagen
105 36 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als interim teamleider geef je leiding aan de buitendienst (25 medewerkers), ondersteund door twee meewerkend voormannen. Je zorgt voor de dagelijkse aansturing, planning en kwaliteitsbewaking van de werkzaamheden in de openbare ruimte. Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het team en fungeert als belangrijke schakel tussen beleid en uitvoering. Je adviseert de manager Fysiek Domein, die eindverantwoordelijk is voor de bedrijfsvoering.

Belangrijkste taken:

  • Leidinggeven aan het team Buitendienst, inclusief coachen, begeleiden en ontwikkelen van medewerkers;

  • Opstellen van werkplanningen en het bewaken van voortgang en kwaliteit van de uitvoering;

  • Verantwoordelijkheid voor de civieltechnische en cultuurtechnische instandhouding en het opstellen van realistische meer jaren en jaarplannen;

  • Coördinatie van de gladheidsbestrijding en overige calamiteiten, inclusief deelname aan de piketregeling;

  • Beheer van voertuigen, gereedschappen en materialen binnen de buitendienst;

  • Aansturing van en samenwerking met externe partners, waaronder sociale werkvoorzieningen;

  • Bewaken van toegewezen budgetten en bijdragen aan verbeteringen in de bedrijfsvoering;

  • Versterken van de samenwerking tussen het fysieke en sociale domein.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als teamleider;
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen van teams van minimaal 20 medewerkers, licht dit duidelijk toe in het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september voor minimaal 36 uur in de week (35 punten);

  • Een maximum uurtarief van €105,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee (35 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de openbare ruimte/fysieke domein binnen een gemeentelijke organisatie (10 punten).

Competenties

  • Enthousiast;

  • Betrokken;

  • Resultaat- en oplossingsgerichtheid;

  • Klantgericht;

  • Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden;

  • Coachende en proactieve instelling;

  • Inlevingsvermogen.

Organisatie en team

Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek. 
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.

Voor deze opdracht kom je tijdelijk te werken in Remmerden, de buitendienst. De buitendienst is verantwoordelijk voor het onderhoud van de openbare ruimte, het groen en de begraafplaatsen. Ook verzorgt de buitendienst het ophalen en inzamelen van afval, inclusief het beheer van het aanbiedstation.

Binnen de gemeente werken we volgens de visie: meer focus op creativiteit dan op regels. Dat biedt heel veel mogelijkheden! En dat kan, omdat we een kleine club zijn. Er is veel ruimte om jezelf te ontwikkelen in onderwerpen die je interessant vindt. Daar komt een bepaalde verantwoordelijkheid bij kijken. Een medewerker van de gemeente Rhenen neemt die ook. We zijn een open en dynamische organisatie, met betrokken collega’s. Je werkt tussen, naast en met de inwoners van Rhenen.

We werken waarderend en vanuit de bedoeling 
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn nog niet gepland, dit zal in overleg plaatsvinden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht een fee van €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie 

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening (60%) en rekeningnummer leverancier (40%). Niet van toepassing voor ZZP’ers.

  • Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Rhenen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Rhenen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur