Kwartiermaker 1000 jaar Soest

Raadhuisplein 1, 3762 AV Soest, Nederland

Sluit over 3 dagen
85 16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

12 aug 2025

Omschrijving

In 2028 vieren we een uniek moment in de geschiedenis van Soest en Soesterberg: ons 1000-jarig bestaan. Een mijlpaal die we aangrijpen om de gemeenschap te verbinden, verhalen te delen en samen een bruisend, feestelijk programma neer te zetten, voor en door inwoners. We vieren het verleden, het heden én de toekomst.

Maar zo’n feest organiseer je niet in een paar maanden. We bouwen dit zorgvuldig op. Daarom zoeken we nu een kwartiermaker die door het opstellen van een plan van aanpak de basis legt voor een stevige projectorganisatie vanaf 2026.

Wat ga jij doen als kwartiermaker?

Jij maakt een plan van aanpak voor het project 1000 jaar Soest. Ook stel je een projectbegroting op, op basis waarvan over de gereserveerde middelen kan worden beschikt. Het is dus een kortdurende opdracht met de bedoeling een kader te maken voor een projectorganisatie die vanaf 2026 dit project verder oppakt. 

Jouw opdracht:

Plan van aanpak opstellen, met o.a.:

  • Heldere organisatiestructuur (bijv. een aparte stichting);

  • Rol- en taakverdeling binnen de projectorganisatie;

  • Inrichting van participatie met inwoners en partners;

  • Betrokkenheid van college en raad.

Begroting opstellen, met o.a.:

  • Kosten en werkbudget projectorganisatie;

  • Budgetten voor communicatie, marketing, log;

  • Budget voor openings- en slotmomenten.

Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het opstellen van begrotingen;
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van projectorganisaties, benoem dit duidelijk met een voorbeeld in het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met bestuurlijke processen binnen de overheid (40 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met evenementenorganisatie (30 punten);

  • Aantoonbare kennis met de sociale kaart van de gemeente Soest/Soesterberg, licht dit duidelijk toe met een voorbeeld in het cv (15 punten);

  • Een maximaal uurtarief van €85,- exclusief btw, inclusief kosten woon-werk verkeer en fee externe partij (15 punten).

Competenties

  • Strategisch en praktisch: je denkt vooruit, maar kunt ook schakelen;

  • Zelfstandig werkt, maar goed samenwerkt;

  • Communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling.

Organisatie en team

In 2028 vieren we een uniek moment in de geschiedenis van Soest en Soesterberg: ons 1000-jarig bestaan. Een mijlpaal die we aangrijpen om de gemeenschap te verbinden, verhalen te delen en samen een bruisend, feestelijk programma neer te zetten, voor en door inwoners. We vieren het verleden, het heden en de toekomst.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025, tussen 14.00-17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur