Adviseur Grondzaken (grondwerver)

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 16-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

16 - 24

Publicatiedatum:

13 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdracht ‘Uitvoering Grondverwerving mobiliteit’ is geschikt voor een bureau dat hands-on, flexibel en verbindend werkt met de inhoudelijke expertise op het gebied van grondverwerving en de inzet van de diverse grondinstrumenten. Voor de verwerving van het tracé van de N201 zijn wij op zoek naar een grondverwerver die voor de provincie Utrecht gronden langs het tracé gaat verwerven. Deze gronden worden ingezet bij de reconstructie van de N201. Verder moeten er ook gronden worden verworven voor de N224, N225 en andere mobiliteitsprojecten.  Verwacht wordt in deze periode dat de keukentafel gesprekken plaatsvinden, minnelijke onderhandelingen worden gevoerd en waar mogelijk een overeenkomst gesloten. In de gevallen dat er geen overeenstemming wordt bereikt wordt het onteigeningsdossier opgebouwd.

Het resultaat van de opdracht

  • Het eindresultaat is de minnelijke verwerving van de percelen en opstallen die benodigd zijn voor de verschillende mobiliteitsopgaven van de provincie Utrecht.

  • De opdrachtnemer is niet verantwoordelijk voor de verwerving op het moment dat de minnelijke verwerving niet lukt.

  • Onderdeel van het resultaat is de uitvoering van de voorbereidingsfase en het inschakelen van taxateurs voor de taxatie van de diverse objecten.

  • Onderdeel van het eindresultaat bestaat uit het opleveren van dossiers per object die geschikt zijn de volgende fase in het proces mocht de minnelijke verwerving niet slagen.

Het uiteindelijke doel/beoogd resultaat:
Dat voor de zomer van 2026 alle eigenaren zijn bezocht in de opdracht en de onderhandelingen zijn gestart voor de minnelijke verwerving.

Toevoeging
Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van grondzaken bij een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als grondverwerver in het landelijk gebied.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van grondzaken, landinrichting of bedrijfskunde (25 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als grondverwerver met onteigeningsdossiers (30 punten);
  • De aangeboden kandidaat is aantoonbaar lid van het NVR (Nederlandse Vereniging van Rentmeesters). Benoem dit duidelijk in het CV (25 punten);
  • De aangeboden kandidaat is aantoonbaar lid van het NRVT (Nederlands Register Vastgoed Taxateurs). Benoem dit duidelijk in het CV (20 punten).

Competenties

  • Je bent onafhankelijk en deskundig;
  • Empathisch vermogen;
  • Omgevingsbewust;
  • Overtuigingskracht;
  • Snel en accuraat kunnen handelen.

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025, van 13:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de provincie Utrecht mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Utrecht. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De provincie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur