Medewerker invordering

Rijksstraatweg 3B, 3286 LS Klaaswaal, Nederland

Sluit over 5 dagen
16 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

19 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en SVHW mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van SVHW. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). SVHW merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

SVHW is volop in ontwikkeling
Als één van de grootste en leidende lokale belastingkantoren innoveert en moderniseert SVHW zijn dienstverlening continu. Wij vinden kwaliteit en klantgerichtheid belangrijk. Samenwerken, vertrouwen en gewoon doen zijn de kernwaarden voor onze organisatie. Zet jij hier graag met ongeveer 90 enthousiaste collega’s je schouders onder en wil je werken aan je eigen ontwikkeling? Dan zijn wij opzoek naar jou!

De organisatie
Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW) verzorgt het heffen en innen van lokale belastingen. Dit doen wij voor 14 gemeenten en waterschap Hollandse Delta. Wij zijn voor de deelnemende gemeenten verantwoordelijk voor de uitvoering van de WOZ, een range aan andere lokale belastingen en heffingen en voor een aantal gemeenten ook voor de uitvoering van de BAG.

Opdracht
In deze functie ben je enerzijds (mede) verantwoordelijk voor de verwerking en de voortgang van reguliere- en specialistische werkzaamheden op het terrein van (dwang)invordering en kwijtschelding van gemeentelijke- en waterschapsbelastingen. Hierdoor is het belangrijk dat je zowel kennis heb van gemeentelijke- als van waterschapsbelastingen. Je werkzaamheden bestaan voornamelijk uit:

1. Onderhouden van contacten met burgers, bedrijven, deurwaarders en overige externen;
2. Afhandelen specialistische telefoongesprekken (zgn. tweede lijn);
3. Behandelen van verzoeken om betalingsregelingen;
4. Onderzoeken van verhaalsmogelijkheden en oplevering aan deurwaarders;
5. Afhandelen en monitoren van gelegde beslagen op inkomen, (on)roerende zaken enbanktegoeden;
6. Afhandelen van bezwaren tegen de invorderingskosten;
7. Afhandelen en bewaken van kwijtscheldingsverzoeken (inclusief de administratieve beroepschriften);
8. Afhandelen en bewaken voortgang van minnelijke en wettelijke schuldsaneringen, faillissementen en beschermingsbewind;
9. Beoordelen van en voorstellen doen tot oninbaar lijden vorderingen.

Vereisten / knock-outcriteria te beoordelen door Flextender
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentelijke- en waterschapsbelastingen;
3. Aantoonbare werkervaring met een (belasting-)samenwerkingsverband of zelf heffende gemeente(n) en waterschap(pen);
4. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
5. Aantoonbare kennis van Key2Belastingen (Centric), Webis Portal (Bakerware), Kadaster Online en APEX (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan).

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeenschappelijke regeling met zowel waterschappen als gemeenten (50 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker invordering (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen

Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd

Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor

Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden ingepland op donderdag 26 juni 2025 van 09:00 tot 10:00 uur en 12:30 tot 13:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 25 juni 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur