Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
18Publicatiedatum:
19 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Je thuisbasis is het team Strategie, beleid en programmeren binnen de afdeling Stadsbeheer. Het team vormt de verbinding tussen de bestuurlijke ambities en opgaven en de uitvoering van beheer. Met 30 enthousiaste en gedreven professionals, waaronder (beleids)adviseurs die de lijnen uitzetten én medewerkers die werken voor de eigen afdeling en ook voor de afdeling daarbuiten. We werken steeds meer datagedreven en doen dat vanuit een integrale benadering. De beleidsadviseur afval en grondstoffen werkt voor de afdeling Afvalinzameling en zit ook het grootste deel van de tijd op locatie Argonstraat in Zoetermeer. .
Opdracht
Als beleidsadviseur werk je aan het ontwikkelen van beleid voor de korte en lange(re) termijn specifiek voor afval en grondstoffen. Je houd je bezig met uiteenlopende thema’s op afvalgebied. Ons afvalbeleid staat in de steigers en wacht op besluitvorming. En dan begint het werk pas. Je werkt in ieder geval aan de volgende resultaten:
- Zorgen voor een meerjarig communicatie- en educatieprogramma afval. Dit doe je samen met de communicatiecollega’s;
- Begeleiden van het bestuurlijk besluitvormingsproces van het ‘nieuwe’ afvalbeleid;
- Het verwerken van nieuwe wet-/regelgeving in het nieuwe afvalbeleid;
- Het maken van een uitvoeringsprogramma;
- Zorgdragen voor de uitwerking zoals optimalisatie van de afval inzamelstructuur;
- Maken van adviezen: je adviseert de portefeuillehouder en zorgt voor afhandeling van moties, toezegging en bestuurlijke verantwoording.
Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur afval en grondstoffen binnen een gemeentelijke organisatie.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur (25 punten);
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur afval binnen een gemeente of gemeentelijke regeling (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met datagedreven werken: Benoem hoe dit is opgedaan (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een communicatie- en educatieprogramma afval, benoem waar dit is opgedaan (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet.
Competenties
1. Politieke voelhorens;
2. Sterk in communicatie (in het Nederlands);
3. Goede schrijfvaardigheden / bestuurlijke stukken;
4. Planmatig en houdt van deadlines.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd|
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 3 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 26 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.