Teammanager Advies, Ontwerp en Realisatie

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

19 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Alphen aan den Rijn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie
Gemeente Alphen aan den Rijn is volop in ontwikkeling. De groen-blauwe stad midden in het Groene Hart, kent een unieke combinatie van stedelijke en landelijke vraagstukken. De gemeente groeit van 115.000 inwoners naar 140.000 inwoners in 2040. De grote maatschappelijke opgaven binnen een snel veranderende omgeving, toenemende verantwoordelijkheden én de complexiteit van een 100.000+ gemeente zorgen voor grote vraagstukken. Ook op het gebied van organisatieontwikkeling.

Op dit moment bevindt de gemeente zich in een transitie. De afgelopen periode werkte de organisatie aan een beter sturingsmodel binnen een nieuwe structuur. Vanaf 1 juli 2025 gaan we met de nieuwe structuur werken. 

  • We gaan van 4 domeinen (Sociaal, Fysiek, Bedrijfsvoering en Dienstverlening) naar 8 domeinen. 

  • Onder elk domein vallen verschillende sectoren. En daaronder vallen verschillende teams.

Hiermee ontstaat een flexibele en tegelijkertijd krachtige organisatie. Met meer aandacht voor strategie en focus enerzijds en professionaliteit en welzijn van medewerkers anderzijds.

Binnen Gemeente Alphen aan den Rijn werken we samen, met elkaar, onze inwoners en ondernemers. We zijn klantgericht. En we zijn in staat om, binnen een continue veranderende omgeving, aan te passen aan wat de situatie van ons vraagt. Zodat we blijvend resultaten kunnen behalen. Onze gemeente is dé plek om mee te bouwen aan een toekomst vol kansen. Bouw jij met ons mee?

Opdracht
Team Advies, Ontwerp en Realisatie maakt deel uit van de Sector Ingenieursbureau. Samen met de teams Projectmanagement Civiel en Projectbeheersing zorgt de Sector voor ontwikkeling en herinrichting van de openbare ruimte. Als Teammanager Advies, Ontwerp en Realisatie geef je leiding aan een team van specialisten binnen de civiele techniek. Je zorgt voor een optimale inrichting van het team, stuurt op resultaten en draagt bij aan verdere professionalisering van de sector. Met een coachende en motiverende aanpak stimuleer je medewerkers om zich te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Je zet mensen in hun kracht en zorgt dat ze optimaal de ruimte krijgen om hun expertise in te zetten. Je bent verantwoordelijk voor de HR-cyclus, strategische personeelsplanning, werving en selectie en talentontwikkeling.

Met je team draag je bij aan de samenhang in de clusters en het bereiken van de sectordoelen. Je werkt binnen de sector Ingenieursbureau nauw samen met de Programmamanager Civiele Projecten aan deze doelen en de realisering van het meerjarenprogramma voor reconstructieprojecten en gebiedsontwikkeling. Daarbij leg je duidelijke prioriteiten voor je team, stuur je op resultaten en zorg je dat jouw team bijdraagt aan de gemeentelijke ambities op het gebied van stedelijke ontwikkeling en inrichting van openbare ruimte.

Procesoptimalisatie en innovatie staan centraal in jouw rol. Je ziet toe op het gebruik van professionele methodieken zoals Projectmatig Werken en zet in op verdere professionalisering van de clusters, waaronder ontwerp en kostendeskundigheid. Je moedigt eigenaarschap, integrale samenwerking aan en zorgt dat nieuwe processen en methodieken daadwerkelijk worden toegepast.

Je opereert in een dynamisch speelveld waarin jouw team samenwerkt met de interne keten en diverse externe partijen om de kwaliteit van de openbare ruimte te waarborgen. Je onderhoudt relaties met gemeentelijke sectoren zoals Gebiedsontwikkeling en Ruimtelijk Economische Ontwikkeling en zorgt voor soepele samenwerking met externe partners. Hiermee creëer je draagvlak binnen en buiten de organisatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ruimtelijke ontwikkeling of civiele techniek;
3. Aantoonbare werkervaring als teammanager binnen een gemeente;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen het fysieke domein/openbare ruimte/ingenieursbureau bij een gemeente (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als projectmanager/leider gebiedsontwikkeling of civiele techniek binnen de overheid (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met ingenieurswerk/-diensten in de afgelopen 8 jaar (15 punten);
7. Uiterlijk 14 juli beschikbaar voor minimaal 24 uur in de week (10 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met teamontwikkeling, procesoptimalisatie of kwaliteitsmanagement (omschrijf duidelijk in het CV) (10 punten).
9. Uurtarief maximaal € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (5 punten).

Competenties
Communicatief vaardig;
Pro-actief
Coachend leiderschap;
Besluitvaardig;
Samenwerkend;
Oplossingsgericht
Politiek-bestuurlijke sensitief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (is hybride werken mogelijk indien het werk dit toelaat)

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.