Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
19 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Alphen aan den Rijn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
Gemeente Alphen aan den Rijn is volop in ontwikkeling. De groen-blauwe stad midden in het Groene Hart, kent een unieke combinatie van stedelijke en landelijke vraagstukken. De gemeente groeit van 115.000 inwoners naar 140.000 inwoners in 2040. De grote maatschappelijke opgaven binnen een snel veranderende omgeving, toenemende verantwoordelijkheden én de complexiteit van een 100.000+ gemeente zorgen voor grote vraagstukken. Ook op het gebied van organisatieontwikkeling.
Op dit moment bevindt de gemeente zich in een transitie. De afgelopen periode werkte de organisatie aan een beter sturingsmodel binnen een nieuwe structuur. Vanaf 1 juli 2025 gaan we met de nieuwe structuur werken.
Hiermee ontstaat een flexibele en tegelijkertijd krachtige organisatie. Met meer aandacht voor strategie en focus enerzijds en professionaliteit en welzijn van medewerkers anderzijds.
Binnen Gemeente Alphen aan den Rijn werken we samen, met elkaar, onze inwoners en ondernemers. We zijn klantgericht. En we zijn in staat om, binnen een continue veranderende omgeving, aan te passen aan wat de situatie van ons vraagt. Zodat we blijvend resultaten kunnen behalen. Onze gemeente is dé plek om mee te bouwen aan een toekomst vol kansen. Bouw jij met ons mee?
Opdracht
Team Advies, Ontwerp en Realisatie maakt deel uit van de Sector Ingenieursbureau. Samen met de teams Projectmanagement Civiel en Projectbeheersing zorgt de Sector voor ontwikkeling en herinrichting van de openbare ruimte. Als Teammanager Advies, Ontwerp en Realisatie geef je leiding aan een team van specialisten binnen de civiele techniek. Je zorgt voor een optimale inrichting van het team, stuurt op resultaten en draagt bij aan verdere professionalisering van de sector. Met een coachende en motiverende aanpak stimuleer je medewerkers om zich te ontwikkelen en verantwoordelijkheid te nemen. Je zet mensen in hun kracht en zorgt dat ze optimaal de ruimte krijgen om hun expertise in te zetten. Je bent verantwoordelijk voor de HR-cyclus, strategische personeelsplanning, werving en selectie en talentontwikkeling.
Met je team draag je bij aan de samenhang in de clusters en het bereiken van de sectordoelen. Je werkt binnen de sector Ingenieursbureau nauw samen met de Programmamanager Civiele Projecten aan deze doelen en de realisering van het meerjarenprogramma voor reconstructieprojecten en gebiedsontwikkeling. Daarbij leg je duidelijke prioriteiten voor je team, stuur je op resultaten en zorg je dat jouw team bijdraagt aan de gemeentelijke ambities op het gebied van stedelijke ontwikkeling en inrichting van openbare ruimte.
Procesoptimalisatie en innovatie staan centraal in jouw rol. Je ziet toe op het gebruik van professionele methodieken zoals Projectmatig Werken en zet in op verdere professionalisering van de clusters, waaronder ontwerp en kostendeskundigheid. Je moedigt eigenaarschap, integrale samenwerking aan en zorgt dat nieuwe processen en methodieken daadwerkelijk worden toegepast.
Je opereert in een dynamisch speelveld waarin jouw team samenwerkt met de interne keten en diverse externe partijen om de kwaliteit van de openbare ruimte te waarborgen. Je onderhoudt relaties met gemeentelijke sectoren zoals Gebiedsontwikkeling en Ruimtelijk Economische Ontwikkeling en zorgt voor soepele samenwerking met externe partners. Hiermee creëer je draagvlak binnen en buiten de organisatie.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op niveau op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling of civiele techniek;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als teammanager binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met teamontwikkeling, procesoptimalisatie of kwaliteitsmanagement, omschrijf duidelijk in het CV;
Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teammanager binnen het fysieke domein/openbare ruimte/ingenieursbureau bij een gemeente (40 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of projectleider gebiedsontwikkeling, ruimtelijke ordening of civiele techniek binnen een overheidsorganisatie (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met ingenieurswerk/-diensten in de afgelopen 8 jaar (15 punten);
8. Uiterlijk 14 juli beschikbaar voor minimaal 24 uur in de week (10 punten);
9. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met teamontwikkeling, procesoptimalisatie of kwaliteitsmanagement (omschrijf duidelijk in het CV) (10 punten);
10. Uurtarief maximaal € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (5 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Pro-actief;
Coachend leiderschap;
Besluitvaardig;
Samenwerkend;
Oplossingsgericht
Politiek-bestuurlijke sensitief.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (is hybride werken mogelijk ja/nee, indien het werk dit toelaat)
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 1, woensdag 2 en donderdag 3 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 23 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 24 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 26 juni 2025, 12.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.