Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Financien en Control

Rijksstraatweg 3B, 3286 LS Klaaswaal, Nederland

Sluit over 7 dagen
Onbekend 16 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

25 jun 2025

SVHW is volop in ontwikkeling
Als één van de grootste en leidende lokale belastingkantoren innoveert en moderniseert SVHW zijn dienstverlening continu. Wij vinden kwaliteit en klantgerichtheid belangrijk. Samenwerken, vertrouwen en gewoon doen zijn de kernwaarden voor onze organisatie. Zet jij hier graag met ongeveer 90 enthousiaste collega’s je schouders onder en wil je werken aan je eigen ontwikkeling? Dan zijn wij opzoek naar jou!

De organisatie
Samenwerkingsverband Vastgoedinformatie Heffing en Waardebepaling (SVHW) verzorgt het heffen en innen van lokale belastingen. Dit doen wij voor 13 gemeenten en waterschap Hollandse Delta. Wij zijn voor de deelnemende gemeenten verantwoordelijk voor de uitvoering van de WOZ, een range aan andere lokale belastingen en heffingen en voor een aantal gemeenten ook voor de uitvoering van de BAG.

Opdracht
Voor het SVHW zijn wij op zoek naar een ervaren en proactieve professional die (mede)verantwoordelijk is voor het doorvoeren van verbeteringen op het gebied van interne controle, bestuurlijke verantwoording en administratieve vastlegging. De opdracht richt zich op het versterken van de financiële bedrijfsvoering en het creëren van een toekomstbestendige, betrouwbare informatievoorziening richting bestuur, accountant en andere belanghebbenden. Daarnaast ben je (mede)verantwoordelijk voor het tot stand komen van de jaarlijkse belastingramingen van het waterschap, aanbestedingsvraagstukken en de uitvoering van de interne controle.

Wat ga je doen?

  • (Mede) verantwoordelijk voor het verbeteren van de Verbijzonderde Interne Controlefunctie (VIC), zodat deze voldoet aan de vereisten van de accountant en bijdraagt aan de verbeteringen binnen de organisatie. Dit betreft onder andere:
    • Verbetering van de VIC over 2025, zodat deze voldoet aan de vereisten van de accountant;
    • Toekomstbestendige inrichting van de VIC.
  • (Mede) verantwoordelijk voor het realiseren van een bestuurlijke verantwoording (begroting, tussentijdse rapportages en jaarstukken), die op het juiste niveau informatie verstrekt aan bestuurders en deelnemers. Dit betreft onder andere:
    • Herinrichten tussentijdse bestuurlijke rapportages;
    • Herinrichten van de administratie (AFAS) ter verbetering van de aansluiting tussen de bestuurlijke verantwoording en sturingsinformatie;
    • Inrichten van de verplichtingenadministratie;
    • Opstellen van een budgethouderregeling.
  • (Mede) verantwoordelijk voor het verbeteren van de administratieve vastlegging ter waarborging van gedegen onderbouwingen bij de jaarrekening en jaarverantwoording. Dit betreft onder andere:
    • Detailplanning opstellen en toewijzen verantwoordelijkheden;
    • Het inzichtelijk maken van informatie die op peildatum (31-12) moet worden gegenereerd;
    • Tussenrekeningen;
    • Integratie van activastaat in de financiële administratie (AFAS);
    • Voorziening oninbaar;


Vereisten / knock-outcriteria te beoordelen door Flextender
1. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op wo niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met gemeentebelastingen en waterschapsbelasting;
3. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.;
4. Een maximum uurtarief van € 120,- excl. btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Flextender fee.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeenschappelijke regeling met zowel waterschappen als gemeenten (40 punten);
6. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op wo niveau in de richting Accountancy (25 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het BBV (35 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg met de kandidaten ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 2 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur