Logo van Gemeente Alphen aan den Rijn
Logo van Gemeente Alphen aan den Rijn

Kwartiermaker bedrijfsvoering Fysiek Domein

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

25 jun 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20 - 24

Omschrijving

Opdracht  
Per 1 juli 2025 gaat het Fysiek Domein binnen de gemeentelijke organisatie werken volgens de nieuwe structuur, 4 sectoren met daarbinnen verschillende teams. Binnen het Fysiek Domein moet invulling worden gegeven aan het officemanagement en de financiële ondersteuning, die in de oude situatie op teamniveau is georganiseerd. In de nieuwe situatie worden de officemanagers en bedrijfskundigen (financiële ondersteuning) bij elkaar geplaatst in één team, waaruit integraal aan het gehele fysieke domein ondersteuning wordt verleend. Beide vakgroepen van officemanagers en bedrijfskundigen worden geplaatst binnen de sector Gebiedsontwikkeling, Vastgoed en Grondzaken en dan in het team Leefomgeving. De plaatsing in dit team is in eerste instantie tijdelijk tot 1 januari 2026. In de periode juli-december 2025 wordt onder leiding van een kwartiermaker gewerkt aan het plan voor het ontwikkelen van een eenduidige en professionele ondersteuning door officemanagers en bedrijfskundigen binnen het Fysiek Domein. 

De kwartiermaker is daarnaast verantwoordelijk voor de directe aansturing van de officemanagers en bedrijfskundigen voor taken die uitgevoerd moeten worden. De P-verantwoordelijkheid voor de medewerkers ligt bij de teammanager Leefomgeving. Kwartiermaker en teammanager hebben regelmatig overleggen om operationele zaken met elkaar af te stemmen.  

In de nieuwe organisatiestructuur is borging van de continuïteit, samenwerking en een integrale ondersteuning door de officemanagers en bedrijfskundigen van het domein gewenst, Beide vakgebieden professionaliseren, manier van werken eenduidiger maken en waardoor ook elkaars kennis beter wordt ingezet/benut.  

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria 

  1. Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie; 

Wensen en competenties

Wensen

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten) 

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van organisatieontwikkeling, verandermanagement en bedrijfsvoering (25 punten); 

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als kwartiermaker/programmamanager in organisatieontwikkelingstrajecten op het gebied van bedrijfsvoering (25 punten); 

  3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en implementeren van rollen, taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden (25 punten); 

  4. Aantoonbare werkervaring met ontwikkelingstrajecten die samen met medewerkers worden uitgewerkt, geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv (25 punten); 

Competenties 

  • Visie 

  • Coachen 

  • Inlevingsvermogen 

  • Samenwerken 

  • Kwaliteitsgerichtheid 

  • Resultaatgerichtheid 

Organisatie en team

Organisatie  
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. 

In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 

132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.  

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners. 

Gespreksinformatie

Planning 
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025 in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. 

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.  

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr (hybride werken is mogelijk, met de voorkeur op kantoor voor de samenwerking met de vakgroepen) 

Overige informatie 

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.