HR-Adviseur Arbo & Verzuim

Dokter Klinkertweg 28-A, 8025 BS Zwolle, Nederland

Sluit over 13 dagen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Vanwege zwangerschapsverlof van onze collega, zoeken wij een interim HR-Adviseur met specialisatie Arbo & Verzuim. Je gaat niet alleen de operationele taken op deze gebieden oppakken, maar werpt ook jouw frisse blik op onze processen. Wat moet je je daarbij voorstellen?

  • Begeleiden van en adviseren over verzuimtrajecten, inclusief bijhouden van de bijbehorende verzuimadministratie.

  • Adviseren over verbetermogelijkheden op gebied van verzuim, waaronder actief werken aan verzuimpreventie en samenwerking met de arbodienst.

  • Uitrollen van acties uit het Arbobeleidsplan en het integraal veiligheidsplan.

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van het HR-team over verbetermogelijkheden op gebied van Arbo & Verzuim.

Je vervult jouw rol naar het managementteam, leidinggevenden en de werknemers.

Ondanks dat het om een tijdelijke opdracht gaat, willen we graag dat je goed in ons team past. Je bent daarom breed geïnteresseerd in HR, maar hebt een duidelijke voorliefde voor Arbo & Verzuim: daarin ben jij de specialist. We hoeven jou dan ook niet te vertellen dat het daarin gaat om het belang van zowel werknemer als werkgever; die balans houd jij altijd in het oog. Daarnaast kun je Skal goed vertegenwoordigen naar buiten toe, bijvoorbeeld naar de arbodienst. Intern draag je naar het managementteam, leidinggevenden en collega’s het belang van jouw vakgebied uit en wijs je mensen op een prettige manier op bijvoorbeeld het belang van een goede werkhouding. Ten slotte adviseer je jouw HR-collega’s graag over kansen die je ziet en houd je ervan samen na te denken in oplossingen.

Eisen

  • Afgeronde hbo-opleiding.
  • Aantoonbare ervaring met Arbo & Verzuim.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare ervaring met het geven van advies op gebied van HR
  • Aantoonbare kennis van relevante wetgeving op gebied van Arbo & Verzuim, zoals de Wet verbetering Poortwachter
  • Aantoonbare ervaring met het optimaliseren van de samenwerking met arbodiensten
  • Aantoonbare ervaring als preventiemedewerker

Competenties

  • Organisatiesensitiviteit
  • Integriteit
  • Omgevingssensitiviteit
  • Adviseren
  • Innovatief
  • Verandervermogen
  • Proactief
  • Objectief
  • Samenwerken
  • Strategisch inzicht
  • Sterke communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

Wij zijn Skal Biocontrole, dé onafhankelijke organisatie die toezicht houdt op de volledige biologische keten in Nederland. Dit doen wij als enige, om bij te dragen aan een betrouwbaar biologisch product voor de consument. We mogen dus oprecht zeggen dat we uniek zijn. Skal is een overheidsorganisatie. Dit betekent dat je beëdigd wordt tot ambtenaar wanneer je bij ons in dienst treedt. Integriteit en betrouwbaarheid zijn voor ons erg belangrijk, net als voor jou.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 26 augustus tussen 11:00 en 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 augustus bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 9 conform van de salaristabel cao Rijk – wij zijn voor overige arbeidsvoorwaarden niet aangesloten bij deze cao. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,75 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen zijn in overleg.

Voor de zzp'er

  • Op deze opdracht zijn de Algemene Rijks inkoopvoorwaarden (ARVODI) van de Opdrachtgever van toepassing.

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur