Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Consulent Werk/Accountmanager

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 36 uur per week met terugloop van uren naar 24 uur per week Overijssel

Begindatum:

8 sept 2025

Einddatum:

8 mrt 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

4 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor deze opdracht is de gemeente Hardenberg op zoek naar een ervaren en zelfstandige professional die een brug weet te slaan tussen inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt en werkgevers in de regio. Je gaat aan de slag om de arbeidsparticipatie van mensen uit het landelijke doelgroepenregister en werkzoekenden met een uitkering te vergroten. Jij begeleidt hen intensief richting duurzame plaatsing op de arbeidsmarkt en adviseert werkgevers over de inzet van geschikte kandidaten en bijbehorende regelingen. Je voert intake- en diagnosegesprekken met kandidaten, brengt hun arbeidsmogelijkheden in kaart en coacht hen richting passend werk. Waar nodig zet je re-integratie-instrumenten in, zoals loonkostensubsidie of jobcoaching, om duurzame plaatsing mogelijk te maken. Tegelijkertijd benader je actief werkgevers, bouw je aan langdurige relaties en adviseer je over plaatsingsmogelijkheden en de bijbehorende wet- en regelgeving. Je voert onderhandelingen, maakt afspraken over werk- en ontwikkeltrajecten en verzorgt de administratieve afhandeling, zoals het opstellen van contracten en het toekennen van subsidies. Je bent dus zowel consulent werk als accountmanager: een energieke verbinder die schakelt tussen mens en organisatie. Daarbij houd je voortdurend zicht op knelpunten en kansen en draag je proactief bij aan de participatie van inwoners in de samenleving. Deze opdracht betreft vervanging wegens langdurige ziekte binnen het team. In eerste instantie bieden we een inzet van 36 uur per week. Afhankelijk van het re-integratieverloop van de zieke collegas kan het aantal benodigde uren in de loop van de opdracht worden bijgesteld, met een minimum van 24 uur per week. We zoeken daarom een flexibele professional die hierin kan mee bewegen. Daarnaast is er door de ziekte binnen het team een administratieve achterstand ontstaan. Een belangrijk onderdeel van de opdracht is het volledig bijwerken van dossiers, rapportages en systeemregistraties. We zoeken hiervoor iemand die accuraat werkt, snel schakelt en in korte tijd veel werk kan verzetten, zonder concessies te doen aan de kwaliteit van de administratieve vastlegging.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als consulent werk en/of accountmanager voor begeleiding van mensen met een arbeidsbeperking (benoem dit specifiek in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het inzetten van re-integratie-instrumenten (zoals loonkostensubsidie en jobcoaching) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het voeren van intake- en diagnosegesprekken (benoem dit specifiek in het cv) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met werkgeversbenadering, inclusief advisering over regelingen voor werkgevers (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke systemen: Suite voor Sociaal Domein en Competensys (benoem dit specifiek in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B en beschikking over een auto (10 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid
  • Resultaatgerichtheid
  • Nauwkeurigheid
  • Coachend vermogen
  • Netwerkvaardigheid
  • Analytisch vermogen
  • Communicatieve vaardigheden

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht en van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt. Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collegas. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de De Kracht van Gewoon Doen en pakken dingen praktisch aan.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagochtend 20 augustus 2025 en vrijdagochtend 22 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur