Ruimtelijk Strateeg

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
137 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Hengelo is op zoek naar een senior Ruimtelijk Strateeg op inhuurbasis voor de tijdelijke versterking van ons team. De gemeente Hengelo staat voor veel en omvangrijke opgaven waaronder de verstedelijkingsambitie. 

Als Ruimtelijk Strateeg werk je aan ruimtelijke strategische vraagstukken. Jij zorgt voor de concretisering van de ontwikkelmogelijkheden in strategisch belangrijke gebieden met ruimtelijke, economische en maatschappelijke impact op het welzijn van onze inwoners en de toekomstbestendigheid van onze bedrijven. Je bent in staat deze ontwikkelmogelijkheden af te stemmen op de uiteenlopende doelstellingen uit de Ruimtelijke Ontwikkelstrategie en andere beleidsdocumenten.

Je schakelt soepel tussen inhoud, proces en politiek-bestuurlijke context. Je bent analytisch sterk, overziet samenhangen en weet beleid te vertalen naar concrete ruimtelijke kansen en afwegingen. Je inspireert collega’s en externe partners om nieuwe perspectieven te verkennen, en draagt bij aan het vergroten van de uitvoeringskracht van onze organisatie. Je presteert onder tijdsdruk en weet met behoud van de relaties te komen tot gedragen resultaten. Je werkt verbindend met collega’s binnen het huis, met bestuurders en met externe partners zoals inwoners, ontwikkelaars en regionale, provinciale en landelijke overheden. Samen kom je tot nieuwe inzichten, kansen en mogelijkheden die passen binnen de koers van Hengelo.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uurtarief maximaal 140,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werverkeer;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimte bij een gemeente meer dan 50.000 inwoners;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal WO-bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met ontwikkelstrategieen voor gebiedsontwikkeling, waarin sprake is van verschillende factoren zoals wonen, werken en leven;

Wensen en competenties

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 tot en met 1 maart 2026 voor 24-32 uur per week

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het aansturen van multidisciplinaire teams met een sociaal en ruimtelijke opgave

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ontwikkelstrategieen voor gebiedsontwikkeling, waarin sprake is van verschillende actoren zoals wonen, werken en leven.

  • Uurtarief maximaal 137,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werverkeer

  • Aantoonbaar in het cv; minimaal 2 referenties in de afgelopen vijf jaar in de rol van (programma)manager waaruit blijkt dat je collegas inspireert tot vernieuwing en de uitvoeringskracht van de organisatie vergroot

Competenties

  • Verbindend

  • Analyserend

  • Bestuurlijk/politiek sensitief

  • Focus op het doel

  • Pro-actief

Organisatie en team

Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners. Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Team Je gaat werken binnen domein fysiek, afdeling Stedelijke Ontwikkeling. De afdeling bestaat uit drie teams: team Advies & Regie, team Grondzaken, Vastgoed & Wijken, en team Projecten. Team Advies & Regie is een enthousiaste groep van ongeveer 25 collegas die vanuit passie voor de stad hard werken combineren met een goede dosis gezelligheid.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.t.b.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur