Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider Cloud migratie

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 16 dagen
110 24-32 uur Overijssel

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

4 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Onze organisatie staat voor een grootschalige migratie van bedrijfsapplicaties naar een nieuwe alternatieve werkplek omgeving. Dit project omvat zowel de inventarisatie van de bestaande applicaties als de daadwerkelijke migratie naar de 'managed laptops' van de medewerkers. Voor het partner brede project Cloud Migratie, zoekt de Provincie een (deel)projectleider die verantwoordelijk is voor de migratie van applicaties van VMWare naar een managed laptop. Dit vindt plaats in samenwerking met een partner overkoepelende projectmanager.

Verantwoordelijkheden:

  • Planning: opstellen van een gedetailleerd projectplan inclusief tijdlijnen, mijlpalen en resourceplanning.
  • Coordinatie: samenwerken met interne teams (zoals IT, functioneel beheer, en applicatie-eigenaren) en externe leveranciers om de migratie soepel te laten verlopen.
  • Risicobeheer: identificeren en mitigeren van potentiele risico's die de migratie kunnen beinvloeden.
  • Communicatie: contact met eindgebruikers over goede adoptie.
  • Rapporteren: regelmatig rapporteren over de voortgang van het project aan stakeholders en het management.
  • Testen en Validatie: coordineren van testactiviteiten om ervoor te zorgen dat gemigreerde applicaties correct functioneren in de nieuwe omgeving.
  • Documentatie: zorgdragen voor volledige documentatie van het migratieproces en de resultaten.

Je bent actief als (deel) projectleider bij de provincie Overijssel. Provincie Overijssel werkt in een samenwerkingsverband binnen een Shared Service Center (SSC) voor de 'harde' IT. Dit samenwerkingsverband omvat meerdere gemeenten en Provincie Overijssel. Vanuit het SSC is een overkoepelend projectleider aangesteld, die samen met de (deel) projectleiders van de deelnemende organisaties - waaronder jij - verantwoordelijk is voor de uitvoering van het project.

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 110,-- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider voor IT-migratieprojecten;
  • Aantoonbare werkervaring met Cloud migraties, VMWare en Microsoft Stack (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het communicatie en adoptie met eindgebruikers (benoem dit expliciet in het cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting ICT (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider voor IT-migratieprojecten (40 punten);
  • Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt waarom hij/zij deze opdracht wilt doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk maakt (20 punten);
  • Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (30 punten).

Competenties

  • Pro-actieve werkhouding, oog voor detail en gestructureerde aanpak;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Probleemoplossend/analytisch vermogen;
  • Complex stakeholdersmanagement/samenwerkvaardigheden.

Organisatie en team

Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreeren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Bedrijfsvoering
Je gaat aan de slag bij de afdeling Bedrijfsvoering (BV), een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De afdeling zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficient mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collegas van andere afdelingen zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Financiele Rapportage en Administratie, Financien, Facilitair, Informatievoorziening en Digitalisering, Juridische Zaken, HR.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025 vanaf 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur