Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider vitale vakantieparken

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 10 dagen
100 28 Overijssel

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

4 aug 2025

Omschrijving

De provincie Overijssel ondersteunt gemeenten in een aanpak van niet-vitale vakantieparken als onderdeel van het Programma Ondermijning 2024-2027. Overijssel kent een rijke toeristische sector met de meeste vijfsterrenparken van Nederland. Deze vitale vakantieparken leveren een belangrijke bijdrage aan de lokale economie, werkgelegenheid en de leefbaarheid van de omgeving. Ze versterken het imago van Overijssel als aantrekkelijke toeristische bestemming en zorgen voor een stabiele toeristische infrastructuur. Ongeveer een derde van alle vakantieparken in Overijssel is niet vitaal. Deze parken zijn vaak verouderd, kampen met achterblijvende investeringen en voldoen niet meer aan de eisen van de hedendaagse toerist. Ze functioneren nauwelijks nog als toeristische bestemming en raken verder in verval. Wanneer toeristische kwaliteit verdwijnt en economische opbrengsten teruglopen, nemen de risico's op oneigenlijk gebruik toe. Niet-vitale vakantieparken worden vaak bewoond door kwetsbare groepen. Daarnaast trrekken zij ook personen aan die zich aan het zicht van de overheid en instanties willen onttrekken. Op diverse locaties is risico op of al sprake van ondermijnende criminaliteit. Deze problematiek kan zich gaan verdiepen met groeiende ruimtelijke, economische en maatschappelijke kosten tot gevolg.

Wat ga je doen?

De provincie is op zoek naar een projectleider vitale vakantieparken om gemeenten te ondersteunen bij de opgaven rondom vitalisering, transformatie en het vergroten van de veiligheid op vakantieparken. Dit doe je samen met een team van experts en samen bouwen jullie aan een kenniscentrum en expertisenetwerk. De projectleider treedt tevens op als adviseur voor revitalisering en transformatie van vakantieparken. Doel van het project vitale vakantieparken binnen het Programma Ondermijning is om kennis en expertise uiteindelijk over te dragen aan de gemeenten einde 2027.

Concreet zijn je taken:

  • inventariseren van kennis-en hulpvragen bij gemeenten met vakantieparken
  • adviseren van gemeenten over een integrale aanpak van niet vitale vakantieparken
  • in kaart brengen van de opgave en het adviseren over revitaliseren, transformeren en het verbeteren van de veiligheidsituatie op vakantieparken
  • samenwerken binnen het programma en behalen van synergievoordelen met de overige programmapijlers buitengebied, veiligheidscoaches en weerbare jeugd
  • participeren in regionale en landelijke netwerken om kennis te delen
  • adviseren van bestuurders en voorbereiden van bestuurlijke overleggen met thema vitale vakantieparken
  • ontwikkelen van strategische en jaarplannen voor het programmaonderdeel vitale vakantieparken en bijdragen in de uitvoering ervan

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde HBO opleiding op gebied van ruimtelijke ontwikkeling en/of vrijetijdseconomie
  • aantoonbare werkervaring als projectleider in de laatste 5 jaar
  • aantoonbare kennis van ondermijning op vakantieparken

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare beleidservaring minimaal 3 jaar bij een provincie in de afgelopen 6 jaar
  • aantoonbaar landelijk en regionaal netwerk binnen thema vakantieparken en veiligheid
  • aantoonbare ervaring als adviseur voor gemeenten en provincies
  • minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met het thema vakantieparken en veiligheid in de afgelopen 6 jaar

Competenties

  • oplossingsgericht
  • pro-actief
  • doortastend
  • toegankelijk
  • bestuurlijk sensitief

Organisatie en team

Je gaat aan de slag bij de eenheid Bestuurs-en Concernzaken een van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling is de verbindende schakel tussen bestuur, organisatie, partners en de inwoners van Overijssel. Samen met jouw collegas draag je het profiel van de provincie Overijssel uit naar de buitenwereld. Een provincie met een eigentijds bestuur, die werkt aan een krachtige economie in een prettige en veilige leefomgeving.De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Bestuur, Concerncontrol en advies, Communicatie, Kabinet, en Bestuursondersteuning, Ondermijning en Financieel Toezicht

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 18 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 15 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur