Projectleider marktverkenning Connected Transport Zuid-Holland

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
130 16-24 Zuid-Holland

Begindatum:

16 dec 2024

Einddatum:

16 apr 2025

Uren per week:

16-24

Publicatiedatum:

1 nov 2024

Aanleiding & achtergrond
Binnen het Meerjarenprogramma voor Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT) werken Rijk, provincies, de mainports en Topsector Logistiek sinds 2017 nauw samen aan de versterking en verduurzaming van de Nederlandse logistieke positie via het Programma Goederenvervoercorridors (Topcorridors). Er zijn 3 goederencorridors gedefinieerd: Oost, Zuid-Oost en Zuid waarbij voor de belangrijkste knooppunten knooppunt plannen zijn ontwikkeld. Rotterdam is daar één van waarbij acties en projecten zijn uitgewerkt in het Realisatiepact Rotterdam (ReaReo). Het pact kijk naar 4 sporen:

  1. Digitaal en innovatief goederenvervoer (Smart)

  2. Betrouwbare- en veerkrachtige infrastructuur (Smooth)

  3. Duurzaam goederenvervoer (Sustainable)

  4. Multimodaal goederenvervoer (Shift)

Valt het: Herstart Connected Transport Corridors project. Dit betreft een aanpak voor onder meer het rijden met adviessnelheid, prioritering bij verkeerslichten, het integreren van overheidsdata in logistieke planningssystemen, het voorspellen van de aankomsttijd en konvooi rijden voor efficiëntere logistieke ketens en besparing van CO2. De opdracht betreft de inhuur van een projectleider voor de coördinatie van dit project voor 2025 (en eventueel verder).

Domein Bereikbaarheid en Wonen cluster logistiek binnen de Provincie Zuid-Holland
Het Provincie Zuid-Holland heeft een belangrijke rol bij het verbeteren van de bereikbaarheid in de regio. Als drukste regio van het land met een forse woningbouwopgave en een grote vervangings en renovatie opgave op het wegennet zijn deze uitdagingen enorm. Dit geld niet alleen voor het personen vervoer en openbaar veroer maar ook voor onze logistieke ketens op de weg, de vaarwegen en het spoor. Binnen het domein bereikbaarheid en wonen houdt het cluster logistiek zich bezig met het slim organiseren van de logistieke processen over onze wegen, vaarwegen, spooren en (buis) leidingen.

Omschrijving van de opdracht
Het doel van deze opdracht is om het enthousiasme voor de herstart van Connected Transport in Zuid-Holland te verkennen en een plan van aanpak (PVA) op te stellen dat past binnen de ambities van het Realisatiepact Rotterdam en de Goederenvervoercorridors. De focus ligt op vier clusters binnen de regio:

  1. Dutch Fresh Port;

  2. Westland;

  3. Oostland (A12-corridor);

  4. Havengebied met nadruk op Waal-Eemhaven (Reeweg).

Het plan van aanpak moet inzicht geven in:

  • De ambities van logistieke bedrijven binnen deze vier clusters;

  • De status van intelligente verkeersregelinstallaties (iVRI's) op de relevante netwerken van en naar de clusters, inclusief aanbevelingen voor verbetering;

  • Het percentage vrachtwagens met geschikte boordcomputers en de kansen voor digitalisering.

Relevante regionale use cases van connected trucks:
Vrachtwagenprioriteit op routes van/naar de vier clusters; Integratie van port alerts, incidentmeldingen en digitale tijdsloten voor een vloot van 1600 voertuigen; Aansluiting bij initiatieven zoals DMI voor digitale toegang tot laad- en loszones in binnensteden; Mogelijke aansluiting bij digitaliseringsinitiatieven binnen de goederenvervoercorridors. Taken en verantwoordelijkheden:

  • Opstellen van een aanpak voor marktuitrol om 1000 vrachtwagens blijvend op de weg te krijgen in Zuid-Holland;

  • Uitrol van zoveel mogelijk kansrijke routes en werkende iVRI's met vrachtprioriteit. Deliverables:

  • Een plan van aanpak/projectplan binnen 4 maanden voor een Go/No Go-beslissing;

  • Coördinatie van de uitrol en het project tussen maart en november, met mogelijke verlenging Partners: Lead partners: Ministerie van I&W, Provincie Zuid-Holland (opdrachtgever deel 1) Havenbedrijf Rotterdam (HbR), MRDH, TLN.

Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten
De kandidaat geeft terugkoppeling van (deel)resultaten en producten aan de opdrachtgever. Uiterlijk 4 maanden na de start moet er een projectplan/plan van aanpak zijn geschreven met hierin in ieder geval de volgende punten:

  • Aanpak marktuitrol, dus 1000 blijvende wielen op de weg;

  • Gezamenlijk netwerk vrachtwagen prioriteit vanuit de 4 clusters;

  • Aanpak uitrollen casus vrachtprio bij de relevante iVRI’s;

  • Aanpak betrekken en intensiveren marktpartijen (met name IT dienstverleners);

  • Voorstel voor uitrol kansrijke routes en werkende iVRI's met use case vrachtprioriteit.

Dit projectplan is GO/NO GO voor rest van de opdracht.

Eisen
Programma van Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat: Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle hieronder genoemde eisen;

  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 16 december 2024 tot 31 december 2025 beschikbaar gemiddeld voor 16 tot 24 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 16 december kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  • Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024-0004277’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024- 0004277.’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  • Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024-0004277’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024-0004277’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.

  • Eis 5 Bandbreedte Uurtarief Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024- 0004277.’ minimaal € 110,00 en maximaal € 130,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;

  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024-0004277’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

Wensen

  • G1 CV: Een afgeronde opleiding in de richting van projectmanagement (Max. te behalen punten: 10 punten):

    • Een afgeronde relevante cursus in de richting van Projectmanagement (0 punten);

    • Een afgeronde HBO opleiding in de richting van Projectmanagement of vergelijkbaar (5 punten);

    • Een afgeronde WO opleiding in de richting van Projectmanagement of vergelijkbaar (10 punten)

  • G2 CV: Mate van aantoonbare werkervaring in de afgelopen jaren als projectleider binnen het mobiliteitsdomein. (Max. te behalen punten: 10 punten)

    • 0 tot en met 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het mobiliteitsdomein (0 punten);

    • 4 tot en met 6 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het mobiliteitsdomein (5 punten);

    • 7 of meer jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het mobiliteitsdomein (10 punten);

  • G3 CV: Mate van aantoonbare werkervaring in de afgelopen jaren als projectleider binnen het logistiek domein. (Max. te behalen punten: 10 punten)

    • 0 tot en met 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het logistiek domein (0 punten);

    • 4 tot en met 6 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het logistiek domein (5 punten);

    • 7 of meer jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het logistiek domein (10 punten);

  • G4 CV: Mate van aantoonbare kennis en ervaring met intelligente verkeersregelinstallaties (iVRI’s) (Max te behalen punten: 10 punten)

    • 0 tot en met 3 jaar aantoonbare werkervaring met intelligente verkeersinstallaties (iVRI’s)(0 punten);

    • 4 tot en met 6 jaar aantoonbare werkervaring met intelligente verkeersinstallaties (iVRI’s) (5 punten);

    • 7 of meer jaar aantoonbare werkervaring met intelligente verkeersinstallaties (iVRI’s) (10 punten);

  • G5 CV: Visie op de opdracht en aanpak Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in maximaal 1 A4 uw Visie en de aanpak te schetsen m.b.t. de voorliggende opdracht, (Max. te behalen punten: 40 punten); - Tip: Visie o.a. illustreren met voorbeelden van andere opdrachten waarin u een vergelijkbare rol heeft gehad.

    • Sluit geheel niet aan op de voorliggende opdracht en biedt geen meerwaarde in de uitvoering van de functie (knock-out);

    • Sluit deels aan op de voorliggende opdracht en biedt minimale meerwaarde in de uitvoering van de functie (10 punten); c

    • Sluit grotendeels aan op de voorliggende opdracht en biedt meerwaarde in de uitvoering van de functie (30 punten);

    • Sluit volledig aan op de voorliggende opdracht en biedt grote meerwaarde in de uitvoering van de functie (40 punten).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.