Begindatum:
7 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
8 mei 2025Eenheid Privacy
De eenheid Privacy is in 2022 opgericht om de organisatie te ondersteunen en te begeleiden om het gewenste privacyvolwassenheidsniveau te behalen en heeft hierin al enkele stappen gezet. Het is nu belangrijk dat op basis van dit beleid, onderliggende processen worden beschreven en vastgesteld, er meer bewustwording komt en er samen gewerkt wordt aan het zorgvuldig omgaan met persoonsgegevens.
Omschrijving van de opdracht
In deze functie ben je samen met je collega’s verantwoordelijk om iedereen binnen de organisatie te laten voldoen aan de geldende privacywetgeving. In deze functie ga je ons helpen met de ambitie om ons beleid op gebied van privacy verder vorm te geven. Je werkt nauw samen met onze centrale Privacy Officers en bent verantwoordelijk voor advisering en het opstellen van de juridische rechtmatigheid van privacy kaders binnen onze organisatie.
Samen met de Privacy Officers en de functionaris voor gegevensbescherming kom je met verbetervoorstellen om mogelijke privacy risico’s te beperken. Je adviseert de organisatie op strategisch en tactisch niveau over de inrichting van privacy en mogelijkheden om aan de AVG-regels te voldoen. Je vertaalt dit naar de procedures en zorgt voor een duidelijk handleidingen en richtlijnen waarmee de collega's op de werkvloer mee vooruit kunnen.
Binnen dit verander- en ontwikkeltraject is technische en juridische ondersteuning een belangrijk onderdeel. Specifiek zul jij je als IT-jurist bezighouden met vraagstukken op het snijvlak van IT en recht. Veel vraagstukken waar je mee te maken krijgt raken namelijk direct aan IT-implementatie en informatieveiligheid. Jij bent gespecialiseerd in vraagstukken op dit snijvlak en brengt zo waardevolle kennis en expertise mee voor het succesvol doorlopen van dit traject.
Informatie over de projectomgeving
Het werk wordt gekenmerkt door een aanzienlijke mate van urgentie.
Eisen
Door het indienen van een inschrijving verklaart de Inschrijver zich akkoord met alle hieronder genoemde eisen:
1. Beschikbaarheid:
De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van 7 juli 2025 tot en met 31 december 2025 beschikbaar voor gemiddeld 32 tot 36 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 7 juli 2025 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;
2. Vormvereiste CV:
De inschrijver heeft het Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001483’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld.
NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.
3. Vormvereiste invulformulier Kwaliteit:
Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025- 0001483’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;
4. Vormvereiste Tarief:
Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001483’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform;
BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001483’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.
5. Bandbreedte opdrachtwaarde en integrale uurtarief:
Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2025-0001483’ minimaal €110,00 en maximaal €130,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten;
6. Kennis en expertise:
Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2025-0001483’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:
Afgeronde opleiding Rechtsgeleerdheid op WO-niveau met een specialisatie IT-recht. Bijvoorbeeld Law en Technology of vergelijkbaar.
Minimaal 3 jaar werkervaring als jurist met specialisme Privacyrecht in de afgelopen 5 jaar;
Aantoonbare ervaring met het begeleiden en uitvoeren van minimaal twee technisch complexe DPIA’s.
Aantoonbare kennis van en ervaring met adviseren op vraagstukken op het snijvlak van IT en recht.
Aantoonbare ervaring met het actief meewerken bij een vergelijkbaar verandertraject bij een grote overheidsorganisatie.
7. Verklaring omtrent gedrag (VOGnp):
De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen. Uitgangspunten hierbij zijn:
Provincie Zuid-Holland ondertekent het aanvraagformulier voor de VOG niet. Raadpleeg voor instructies hierover hoofdstuk 2 van het openbare document Aanvraagformulier Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Selecteer bij de aanvraag het algemeen screeningsprofiel als uitgangspunt. Aanvullend vinkt u, op basis van de aard van de toekomstige werkzaamheden, de relevante risicogebieden aan.
EMVI: Prijs-Kwaliteitverhouding
PZH hanteert het gunningcriterium ‘Economisch Meest Voordelige Inschrijving (EMVI) - variant de Beste Prijs-Kwaliteitverhouding (PKV)’. De verhouding voor deze uitvraag is conform onderstaande:
Kwaliteit 80 punten
Uurtarief 20 punten
Competenties
Uit de door de inschrijver ingediende stukken en het verificatiegesprek blijkt dat de kandidaat minimaal over de onderstaande competenties beschikt. Deze competenties staan in relatie met de wijze waarop de opdracht moet worden uitgevoerd.
DOELGERICHT HANDELEN Formuleren en uitdragen van heldere doelstellingen en resultaten en deze als leidraad nemen voor het eigen handelen.
ORGANISATIESENSITIVITEIT Onderkennen van invloed en gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op onderdelen van de organisatie.
NETWERKVAARDIGHEID Ontwikkelen en bestendigen van relaties en samenwerkingsverbanden binnen en buiten de eigen organisatie en deze benutten voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.
COÖPERATIEF GEDRAG Bijdragen aan een gezamenlijk resultaat, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
AANPASSINGSVERMOGEN Doelmatig blijven handelen door zich aan te passen aan veranderende omgeving, taken, verantwoordelijkheden en/of mensen.
ONDERHANDELEN Helder verwoorden van het organisatiebelang, onderkennen van belangen van de andere partij en initiatieven nemen voor een win-winsituatie.
Gunningscriteria
Toelichten in CV
Mate van aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist met specialisme Privacyrecht; (Max. te behalen punten: 20 punten);
Meer dan 3 en minder dan 4 jaar aantoonbare werkervaring als jurist met specialisme Privacyrecht (0 punten);
Meer dan 4 en minder dan 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist met specialisme Privacyrecht (10 punten);
5 jaar of meer aantoonbare werkervaring als jurist met specialisme Privacyrecht (20 punten).
Aantoonbare kennis van en ervaring met adviseren op vraagstukken op het snijvlak van IT en recht. (Max. te behalen punten: 20)
Minder dan 2 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met adviseren op vraagstukken op het snijvlak van IT en recht (0 punten);
Meer dan 2 en minder dan 3 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met adviseren op vraagstukken op het snijvlak van IT en recht (10 punten);
3 jaar of meer aantoonbare kennis van en ervaring met adviseren op vraagstukken op het snijvlak van IT en recht (20 punten).
Visie op de opdracht en aanpak Aanvullend op het CV van de kandidaat, verzoeken we u in maximaal 1 A4 uw Visie en de aanpak te schetsen m.b.t. de voorliggende opdracht, (Max. te behalen punten: 40 punten);
Tip: Visie o.a. illustreren met voorbeelden van andere opdrachten waarin u een vergelijkbare rol heeft gehad.
Sluit geheel niet aan op de voorliggende opdracht en biedt geen meerwaarde in de uitvoering van de functie (knock-out);
Sluit deels aan op de voorliggende opdracht en biedt minimale meerwaarde in de uitvoering van de functie (5 punten);
Sluit grotendeels aan op de voorliggende opdracht en biedt meerwaarde in de uitvoering van de functie (25 punten);
Sluit volledig aan op de voorliggende opdracht en biedt grote meerwaarde in de uitvoering van de functie (40 punten).
Subgunningscriterium Uurtarief (20 Punten)
Het aangeboden uurtarief bedraagt minimaal €110,00 en maximaal €130,00 exclusief BTW (inclusief alle overige kosten) en bij elke Euro hoger dan €110,00, geldt een mindering van 1 punt.
Aanvullende informatie
Verlenging: De inhuur loopt tot en met 31 december 2025 en kan daarna 1 maal met 3 maanden worden verlengd.
Locatie waar verificatiegesprek plaatsvindt: Zuid-Hollandplein 1, Den Haag (Provinciehuis)
Plaats tewerkstelling: Provinciehuis Den Haag
Let op!: Met de inwerkingtreding van de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties en het vervallen van de VAR-verklaring is er risico ontstaan bij de aanbestedende diensten met betrekking tot schijnzelfstandigheid en de afdracht van belastingen. Om dit risico te beperken vragen wij bij inzet van ZZP’ers de modelovereenkomst te ondertekenen door de in te zetten ZZP’er. In dit kader stelt de aanbestedende dienst nadrukkelijk dat:
Opdrachtnemer als zelfstandige werkzaamheden verricht en expertise heeft op het gebied van de voorliggende verder omschreven werkzaamheden en bereid is deze buiten dienstbetrekking ten behoeve van de Opdrachtgever te verrichten;
Als gevolg van het voornoemde geen hiërarchische aansturing zal plaatsvinden;
Opdrachtnemer over eigen apparatuur beschikt voor de uitvoering van zijn/haar werkzaamheden;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitsluitend met elkaar wensen te contracteren op basis van een overeenkomst van opdracht in de zin van artikel 7:400 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een arbeidsovereenkomst aan te gaan in de zin van artikel 7:610 e.v. BW;
Opdrachtgever en Opdrachtnemer uitdrukkelijk niet beogen een aanstelling in dienst van Opdrachtgever in de zin van artikel 1 Ambtenarenwet jo. B.1 CAP tot stand te laten komen.