Projectmedewerker Mobiliteit

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
85 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij zijn op zoek naar een nauwgezette projectmedewerker, die als de onmisbare rechterhand van de contractmanager en het contractteam fungeert en hen ondersteunt op het gebied van administratie, organisatie en informatie, lichte projectbeheersing (financiën, inkoop, planning, risico’s) en communicatie. Mede door jou verloopt het project soepel en succesvol. Het is een brede, veelzijdige en uitdagende rol in een dynamische omgeving. Je werkt in verschillende contractteams aan betere wegen en fietspaden en je draagt bij aan een schoner, veiliger en duurzamere mobiliteit in de Provincie. Doordat de fase van de contracten kan verschillen, heb je een heel gevarieerd takenpakket. De meeste van je projecten richten zich op het onderhouden en beheren van wegen, viaducten, bruggen en (eco)tunnels.

Bij Provincie Utrecht heb je de mogelijkheid om op kantoor of hybride te werken:  in overleg werk je thuis, op het provinciehuis of op 1 van onze steunpunten. Daarnaast vinden de bijeenkomsten van jouw projecten plaats op locaties door de hele provincie (afhankelijk van het project waar je aan werkt). Op de dagen waarop je geen projectbijeenkomsten hebt, is het mogelijk om thuis te werken via Teams.

In verband met het vertrek van een collega en het waarborgen van de continuïteit bij diverse contracten, zijn we op zoek naar een collega die tenminste 3 maanden beschikbaar is.

Je bent verantwoordelijk voor onder andere de volgende taken:

  • Je organiseert en actualiseert de project/contractadministratie (conform vaststaande structuur);

  • Je begeleidt aanbestedingen- en offerteprocessen en je houdt het inkoopdossier bij;

  • Je bewaakt projectbudgetten, je verzorgt de financieel administratieve taken en je ondersteunt bij het opstellen van (voortgang) rapportages, zowel cijfermatig als tekstueel;

  • Je organiseert, notuleert en bereidt in- en externe projectbijeenkomsten voor;

  • Je borgt dat acties uit de projectbijeenkomsten opgevolgd worden;

  • Je coördineert de documentenstroom, je zorgt dat collega’s met de juiste versie werken en archiveert alle relevante documenten;

  • Je verzorgt de projectcommunicatie en je fungeert als vraagbaak voor iedereen die bij het project betrokken is, zowel intern als extern.

Voor deze functie zoeken wij een projectmedewerker die plezier heeft om diverse projecten/contracten te ondersteunen en om zelfstandig invulling en uitvoering te geven aan opdrachten en projecten. Je hebt aantoonbaar ervaring in het werkveld van infrastructuur en/of techniek.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmedewerker bij een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met financiele projectbeheersing. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
  • Aantoonbare werkervaring met Microsoft Office. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan;
  • Aantoonbare werkervaring in de infrastructuur en/of techniek.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met SAP. Benoem duidelijk in het CV waar deze werkervaring is opgedaan (20 punten);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectmedewerker in de afgelopen 8 jaar (30 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financiele projectbeheersing (20 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het werkveld van infrastructuur en/of techniek (20 punten);
  • Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief Flextender fee) (10 punten).

Competenties

  • Je bent ordelijk en nauwgezet; het is jouw taak om de zaken ordelijk te houden zodat de projectleider(s) alles gemakkelijk terug kunnen vinden en op de hoogte is (zijn) van alle belangrijke zaken. Je zorgt dat je zelf, te midden van je diverse taken, het overzicht houdt. Je hebt de drive om alle lopende activiteiten te structureren en de planning en budgetten te bewaken.
  • Je bent flexibel; je takenpakket is divers en onverwachte zaken zullen tussendoor komen. Jij kan daar goed mee overweg en schakelt snel tussen de verschillende taken.
  • Je bent stressbestendig; bij een project horen deadlines, je hebt ervaring met werken onder tijdsdruk en je kan omgaan met tegenslagen of vertragingen.
  • Je bent pro-actief en je neemt initiatief: je bent de projectleider zo mogelijk een stapje voor: hij/zij hoeft het niet aan je vragen, je had zelf al bedacht om de actie op te pakken (en vanzelfsprekend geef je terugkoppeling over de voortgang).
  • Je bent resultaatgericht, betrokken en je hebt een hands-on mentaliteit.
  • Je bent sociaal zeer vaardig; je werkt veel samen met de projectleider(s) van Provincie Utrecht maar ook met medewerkers van de samenwerkingspartijen (andere gemeenten of aannemers). Je kunt goed samenwerken met verschillende mensen en je communiceert helder.
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Je verstaat de kunst van het notuleren.

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 4 augustus 2025 van 09:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 1 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur