Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker ontwikkeling II

Endelhovenlaan 1, 3601 GR Maarssen, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

26 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omgevingsmanager 36 uur per weekGemeente Stichtse Vecht Gemeente Stichtse Vecht is wegens ziekte en een openstaande vacature per direct op zoek naar een omgevingsmanager. Wil jij een belangrijke rol vervullen in participatie en het creeren van draagvlak bij gebiedsontwikkeling, woningbouw en civiele projecten? Denk je in mogelijkheden en leg je graag verbindingen? Wij geloven dat vertrouwen, eerlijkheid en het benutten van elkaars potentieel de basis vormen voor succesvolle samenwerking. Bouw met ons mee en versterk ons gedreven team als Omgevingsmanager.

Wat ga je doen

De gemeente Stichtse Vecht is volop in ontwikkeling en een gewilde plek om te wonen. Daarom zijn er grote woningbouwprojecten en diverse programmas om de leefbaarheid voor inwoners en ondernemers te verbeteren. Dat vraagt om intensieve afstemming met zowel interne als externe stakeholders. Als omgevingsmanager ben je vanaf de start betrokken bij projecten en bepaal je mede hoe deze worden vormgegeven en ingericht. Je doel: projecten realiseren met en voor de omgeving. Je maakt een stakeholderanalyse en legt actief contact met de omgeving. Je levert omgevingsanalyses en stelt periodieke rapportages op over de gevoerde omgevingsgesprekken. Je adviseert het projectteam over de te volgen koers op het gebied van omgevingsparticipatie. Je agendeert relevante omgevingsonderwerpen proactief binnen het projectteam. Je bent eigenaar van het stakeholdermanagement gedurende het hele project en fungeert als eerste aanspreekpunt voor belanghebbenden. Je bespreekt samen met projectteamleden welke wensen uit de omgeving kunnen worden meegenomen in het ontwerp.

Eisen

  • HBO- of WO-werk- en -denkniveau.
  • Ruime ervaring met omgevingsmanagement.
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met gebiedsparticipatie.
  • Bij voorkeur ervaring met projectmatig werken.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden die je inzet in het contact met inwoners, collegas en bestuur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Affiniteit met gebiedsontwikkeling en werkt vanuit de overtuiging dat samenwerking centraal staat.
  • Verbinder met oog voor de belangen van alle betrokkenen en onderhoudt op natuurlijke wijze relaties met interne en externe stakeholders.

Competenties

  • Stevig in je schoenen staan en weerstand zien als een kans om tot betere oplossingen te komen.
  • Complexe situaties beheersen met tact en overzicht.
  • Leiderschap tonen, ook zonder formele hierarchische positie.
  • Soepel schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau.
  • Gevoel voor timing en voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.

Organisatie en team

Over het team

Het team Ruimtelijke Regie & Ontwikkeling bestaat uit circa 40 medewerkers die werken aan ruimtelijke opgaven op het gebied van woningbouw, winkelcentra, bedrijventerreinen, onderwijshuisvesting, openbare ruimte, grondzaken en verduurzaming van gemeentelijk vastgoed. De sfeer is informeel en medewerkers krijgen veel ruimte en eigen verantwoordelijkheid om samen de teamdoelen te realiseren.

Over de organisatie

Gemeente Stichtse Vecht telt 66.000 inwoners en is de zesde gemeente van de provincie Utrecht. Gelegen tussen Utrecht en Amsterdam, is het een aantrekkelijke werkplek met een diverse organisatie van ruim 500 medewerkers. Van breed inzetbare adviseurs tot vakspecialisten: samen werken we aan maatschappelijke opgaven die impact hebben op het welzijn en de leefomgeving van onze inwoners. Onze medewerkers voelen zich betrokken bij de gemeente en bij elkaar. We werken met korte lijnen, veel vrijheid en volop ruimte voor ontwikkeling.Onze kernwaarden zijn: respectvol, open en lef.Naast hard werken is er ruimte voor gezelligheid en een mooie wandeling langs de Vecht.

Gespreksinformatie

Praktische informatie

Let op: deze opdracht is niet geschikt voor zzpers. Binnen de gemeente Stichtse Vecht geldt een Bring Your Own Device (BYOD)-beleid.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur