Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker Gegevensbeheer niet-woningen

Dr. Reilinghplein 1, 4141 DA Leerdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
110 16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

26 jul 2025

Omschrijving

De gemeente Vijfheerenlanden zoekt een ervaren projectleider voor de coordinatie van een complex project: de mogelijke transformatie van het Van der Valk Hotel Vianen, inclusief optimalisatie parkeeropgave, aanleg van een P+R (stapsgewijze groei naar minimaal 1000 parkeerplaatsen), verbetering verbinding voor voetganger tussen Busstation Lekbrug en nieuw te realiseren P+R tot een volwaardige OV Hub, en onderzoeken van de mogelijkheden voor woningbouw.

Doel van de opdracht: Het succesvol leiden van de intentie-, onderzoeks- en ontwerpfase (Schets Ontwerp Stedenbouwkundig plan (SO) van deze complexe gebiedsontwikkeling, met als resultaat inzicht in de haalbaarheid en mogelijke uitvoeringsfasering van de diverse deelprojecten.

Taken omvatten:

Projectmanagement:

  • Opstellen Intentieovereenkomst (ruimtelijke en financiele) haalbaarheid
  • Opstellen en bewaken van projectplanning, budget, risicos.
  • Oprichten en aansturen van het projectteam (gemeente, externe adviseurs en stakeholders).
  • Periodiek afstemmen en rapporteren aan de stuurgroep (Provincie Utrecht, Gemeente Vijfheerenlanden).
  • Opstellen Schetsontwerp
  • Opstellen bestuurlijk besluitvormingsdocument (bv. vaststellen IOK, ambitiedocumenten SO)
  • Opstellen PvA vervolgproces (ontwerpfase)

Stakeholdermanagement:

  • Afstemmen met partners (Van der Valk, Provincie Utrecht, U10) en omwonenden.
  • Organiseren van participatietraject conform de participatieverordening Vijfheerenlanden.

Procesbegeleiding:

  • Coordineren van haalbaarheidsstudie, stedenbouwkundig ontwerpproces (opstellen SO).

Communicatie:

  • Opstellen van participatie en communicatiestrategie o.a. voor omwonenden.
  • Vertegenwoordigen van het project in externe overleggen.

Resultaten: Inzicht in de haalbaarheid en mogelijke uitvoeringsfasering van de diverse deelprojecten.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ruimtelijke ordening, civiele techniek of projectmanagement;
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider van complexe gebiedsontwikkelingen (opdrachtwaarde >10 miljoen);
  • Aantoonbare werkervaring met publiek-private samenwerkingen (PPS) in gebiedsontwikkeling, mobiliteits- en of vastgoedprojecten. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV;
  • Aantoonbare werkervaring met omgevingsplanprocedures;
  • Aantoonbare werkervaring met gebiedsontwikkeling met een OV of P+R of mobiliteitscomponent;
  • Beschikbaarheid per 1 september 2025 voor gemiddeld 16 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met complexe gebiedsontwikkelingen: aantoonbare ervaring met het opstarten van complexe gebiedsontwikkelingen met diverse belanghebbenden inclusief bijbehorend ontwerpproces. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV (25 punten);
  • Stakeholdermanagement en participatie: aantoonbare werkervaring met het betrekken van diverse stakeholders (bewoners, bedrijven, overheden). Geef een duidelijk voorbeeld in het CV van een participatietraject dat is geleid door de kandidaat (20 punten);
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten (inclusief Flextender fee) (15 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. De motivatie dient bijgevoegd te zijn in het CV. De motivatie dient een aanpak te bevatten voor de eerste 6 maanden van de opdracht en bekendheid met de mobiliteitsuitdagingen in de regio Utrecht/Vijfheerenlandsen. Zonder deze motivatie in het CV worden de punten voor dit criterium niet toegekend (40 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht: Sturen op planning, budget en kwaliteit;
  • Samenwerkingsgericht: Bouwen van vertrouwen met diverse stakeholders;
  • Flexibel: Omgaan met onverwachte uitdagingen en weerstand;
  • Analytisch: Snel doorgronden van complexe ruimtelijke en financiele vraagstukken.
  • Communicatief: Duidelijk en overtuigend communiceren naar zowel professionals als inwoners;
  • Beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
  • Communicatievaardigheden: sterke mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
  • Planmatig werken.

Organisatie en team

De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit. Vijfheerenlanden staat de komende jaren voor een uitdagende en complexe ruimtelijke opgave met een fors woningbouwprogramma, ontwikkeling van bedrijventerreinen en vernieuwing van het gemeentelijk vastgoed waaronder multifunctionele schoolgebouwen, zwembaden en dorpshuizen. Goede bereikbaarheid en hoogwaardige OV verbindingen zijn hierin van belang, vandaar dat onderstaande opdracht is geformuleerd.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert vanuit veiligheidsoverwegingen: Werkplek in gemeentelocatie, laptop en toegang tot projectsoftware.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur