Kwartiermaker Opdrachtgeverschap

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
16-24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16-24

Publicatiedatum:

24 jun 2025

Organisatie
De provincie streeft naar een circulaire samenleving in 2050: een samenleving waarin we zuinig omgaan met onze grondstoffen. Vanuit verschillende beleidsvelden dragen wij als provincie bij aan dit doel. We passen onze manier van werken aan door nieuwe ideeën te stimuleren, gedrag te veranderen en regels aan te passen.

Dat vraagt veel samenwerking met de buitenwereld en met andere afdelingen binnen de provincie organisatie. Het team Circulaire Samenleving neemt het voortouw in het uitvoeren van projecten op de focusthema’s in de Middellange Termijnstrategie Circulaire Samenleving 2025-2035 (vaak samen met collega’s uit andere teams), met bewustwording/communicatie en kennisontwikkeling binnen en buiten de organisatie, het voeren van regie en het monitoren van activiteiten en voortgang van de opgave.

Een belangrijk thema in de Middellange Termijnstrategie Circulaire Samenleving is het versterken en verankeren van circulair opdrachtgeverschap. Dit houdt onder andere in dat we meer zicht willen krijgen op de grondstoffen die de provincie inkoopt, beheert (of: in eigendom heeft) en afstoot. Hierbij focussen we ons op mobiliteit, ICT en ons eigen gebouw/kantoor, omdat daar veel grondstoffen in omgaan. We zoeken een Kwartiermaker Circulair Opdrachtgeverschap die samen met de betreffende afdelingen gaat kijken wat we in ons eigen werkproces rond opdrachtgeverschap, beheer en systemen moeten aanpassen.

Resultaatopdracht
Als kwartiermaker breng je opgaven in beweging en zet je processen in gang. Het beoogde resultaat is dat de afdelingen in de toekomst zelfstandig hun circulaire activiteiten kunnen uitvoeren, waarbij jij de startmotor en aanjager bent en hen helpt te structureren. De focuspunten van de functie worden in grote mate bepaald door de opgaven. In jouw rol van kwartiermaker verken je de ambities, energie en urgentie. Je werk bestaat in elk geval uit de volgende deelresultaten:

  • Het maken, implementeren en monitoren van plannen, samen met betreffende afdelingen.
  • Het leggen en onderhouden van externe contacten met organisaties die ervaring hebben met vergelijkbare vraagstukken.
  • Het (her)inrichten van processen in consensus met de afdelingen.
  • Het (laten) aanpassen/inrichten van het beheermanagementsystemen en de daarbij behorende processen om de benodigde data betreffende materialen toegankelijk te maken met de daarbij behorende kwaliteitscontrole.
  • Het helpen opzetten/ontwikkelen van dashboards om voortgang te monitoren.
  • Het ontwerpen/implementeren van werkprocessen die benodigd zijn om de circulaire doelstellingen te borgen, waaronder training/hulp aan assetbeheerders en/of projectleiders.
  • Het maandelijks rapporteren van de voortgang aan de programmamanager CS en de managers van de betrokken afdelingen.

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met data ontsluiting en informatieprocessen;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met veranderprocessen en procesinrichting;
4. Maximaal uurtarief van €110, exclusief btw, inclusief reiskosten woon- werkverkeer;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare met assetmanagement systemen, benoem dit duidelijk in het cv; (40 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers in veranderprocessen; (30 punten)
7. Aantoonbare affiniteit met duurzaamheid, circulariteit en verduurzaming, geef hiervan een aparte toelichting in het cv; (30 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je kunt goed samenwerken en bent een verbinder, je hebt het vermogen om effectief samen te werken met verschillende afdelingen en teams om gezamenlijke doelen te bereiken.
  • Je kunt anderen overtuigen en meekrijgen in de beoogde verandering
  • Je bent communicatief vaardig en in staat (complexe) voorstellen helder te verwoorden, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je toont eigenaarschap en pakt door, ook als het lastig is
  • Je bent proactief en neemt initiatief
  • Je hebt een sterk ontwikkeld analytisch vermogen

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling Offertes op minimumeisen
De Offertes worden eerst beoordeeld op de minimumeisen die in de Offerteaanvraag zijn vermeld. De controle van de Offerte vindt plaats op daadwerkelijke inhoud en naar waarheid, hierbij kan eventueel ook contact gezocht worden met derden. Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor Stap 2 in de beoordeling. De Offertes die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) Offertes die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Offertes die voldoen aan de minimumeisen worden in onderlinge vergelijking op de in de Offerteaanvraag genoemde “selectiecriteria” beoordeeld in Stap 2. De tien (10) Offertes die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor Stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige Offertes worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de tien (10) offertes van in onderlinge vergelijking op de volgende gunningscriteria.

- Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
- Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De drie (3) Offertes die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria gaan door naar Stap 4 (Selectiegesprek). De kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de Opdrachtgever nader geverifieerd in hoeverre de betreffende Offertes voldoen aan de minimumeisen en criteria die genoemd zijn bij Stap 2 en Stap 3. Daarnaast wordt getoetst op de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal Stap 3 van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de Gegadigde die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan de in de Offerteaanvraag genoemde competenties. Alle overige Inschrijvers worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden op een later moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 3 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur