Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Deelprojectleider evaluatie en diverse werkzaamheden bodem- en waterprogramma provincie Utrecht

Archimedeslaan 6, 3584 BA Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 16-24 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

20 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In 2022 is het Bodem- en Waterprogramma provincie Utrecht 2022-2027 (BWP) vastgesteld. Hierin staat hoe de provincie haar bodem- en waterdoelen wil bereiken, wat we zelf doen en wat we van andere organisaties verwachten om onze doelen te realiseren. In het programma worden ambities en beleid uit de Omgevingsvisie van de provincie Utrecht uitgewerkt. Ook bevat het programma het onder de Omgevingswet verplichte Regionaal Waterprogramma (RWP). In december 2027 loopt het huidige BWP af. Omdat het huidige BWP afloopt, moet op 22 december 2027 een nieuw programma vastgesteld zijn door Gedeputeerde Staten. In december 2026 moet het ontwerp programma vastgesteld zijn door Gedeputeerde Staten. Een algemeen projectleider zal dit proces coordineren en het bestuurlijke proces doorlopen. We zijn op zoek naar een deelprojectleider die een aantal deelprojecten op zich neemt om te komen tot een ontwerp programma.

Het gaat o.a. om de volgende deelprojecten:
Formuleren van beleidsdoelen: Vorig jaar heeft er een interne tussenevaluatie van het BWP plaatsgevonden. Een van de bevindingen uit de tussenevaluatie is dat de beleidsdoelen in het BWP meer SMART geformuleerd moeten worden. De deelprojectleider zal o.a. werksessies met beleidsadviseurs organiseren en de resultaten uitwerken om te komen tot SMART beleidsdoelen. (10/2025-06/2025)
Evaluatie van het huidige BWP: in 2024 is een tussenevaluatie van het huidige BWP uitgevoerd. Deze tussenevaluatie is een eigen (interne) evaluatie geweest van de acties die wij als provincie hebben uitgevoerd. Naast deze interne evaluatie, is ook een externe evaluatie met o.a. waterschappen en drinkwaterbedrijven nodig. De deelprojectleider zal dit proces voorbereiden en coordineren. (10/2025-12/2025)
Opstellen participatieplan en coordinatie op de uitvoering van dit participatieplan: Aan de hand van een stakeholderanalyse inzichtelijk maken op welke wijze, welke partijen, op welk moment betrokken worden bij het opstellen van het nieuwe BWP. (10/2025-10/2026)
Verder zal de deelprojectleider meeschrijven met de stukken (o.a. startnotitie en concept ontwerp nieuw BWP). In deze fase is het nog niet helemaal duidelijk of er een planMER voor het nieuwe BWP moet worden opgesteld. Indien het planMER moet worden opgesteld, dan zou dit nog een aanvullende deelproject binnen deze opdracht kunnen worden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van bodem- en watersystemen in Nederland;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met procesmanagement op het gebied van bodem- en water onderwerpen (geef dit duidelijk weer in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring bij rijk, gemeente, waterschap of provincie en/of projecten uitgevoerd in opdracht van rijk, gemeente, waterschap of provincie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het bodem en watersysteem van de provincie Utrecht (benoem duidelijk in het cv waaruit deze kennis blijkt) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de bevoegdheden van provincies, waterschappen en het Rijk op het gebied van bodem en water (benoem dit in het cv d.m.v. minimaal 2 voorbeelden) (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met beleidsevaluaties binnen Rijk, gemeente, waterschap of provincie (benoem dit in het cv d.m.v. een voorbeeld) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met MER-procedures (10 punten);
  • Beschikbaarheid van de kandidaat voor 20 uur per week, per 1 oktober 2025 (10 punten).

Competenties

  • Is goed in het verzamelen, structureren en samenvatten van informatie;
  • Is in staat om strategische doelen te vertalen naar SMART, voor de provincie afrekenbare doelen;
  • Kan heldere en beknopte (advies)memos opstellen;
  • Kan goed samenwerken in complexe projecten;
  • Resultaatgericht;
  • Ervaring met het organiseren van werksessies met verschillende stakeholders.

Organisatie en team

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 9 september 2025 en woensdag 10 september 2025, na 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 8 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 27 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 28 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 1 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur