Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Taxateur-Verwerver

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 Utrecht

Omschrijving

Opdrachtbeschrijving: Je adviseert collegas, projectleiders en projectmanagers, over contractuele en financiele mogelijkheden binnen gebiedsontwikkelingen. Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of ben je onderdeel van onderhandelingen. Je bent onderdeel van ons taxatie en verwervingsteam. Je bent voor ons werkveld gebied aanspreekpunt voor collegas en waar wenselijk ook eigenaren/initiatiefnemers. Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Eisen

  • WO werk- en denkniveau, bij voorkeur op het gebied van privaatrecht, planologie of vastgoed, en aanvullend ben je register taxateur (RT/RMT) in kamer Bedrijfsmatig en/of Wonen.
  • Je hebt minimaal vijf jaar ervaring met advisering over taxatie- en verwervingsvraagstukken binnen gebiedsontwikkelingen in G4 of hoog-stedelijke context.
  • Die ervaring is recent, bij voorkeur in de afgelopen zeven jaar.
  • Je bent goed bekend met regelgeving en administratieve en gerechtelijke procedures in het kader van de onteigeningswetgeving.
  • Uitstekende communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden.
  • Je hebt ervaring met ambtelijke en bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Bij voorkeur binnen een (semi-)overheidsorganisatie en/of een G4 gemeente.
  • Je bent uitstekend geinformeerd over de landelijke ontwikkelingen binnen ons vakgebied.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent omgevingsbewust.

Competenties

  • Je legt en onderhoud gemakkelijk contacten met collegas binnen de gemeentelijke organisatie, externe stakeholders, en met mensen van verschillende aard en uiteenlopend niveau.
  • Je levert als coach een bijdrage aan de kennisontwikkeling binnen ons organisatie.
  • Je werkt resultaatgericht, werkt gestructureerd en haalt je doelen binnen de gestelde termijn.

Organisatie en team

Utrecht groeit als geen andere Nederlandse stad. Deze groei gaat gepaard met stevige maatschappelijke en economische uitdagingen zoals voldoende betaalbare woningen, banen en een goede bereikbaarheid van de regio, maar ook het zorg dragen voor een stad waar iedereen kan meedoen en waar gezond stedelijk leven centraal staat. In het Coalitieakkoord Utrecht Investeren in Utrecht en de Ruimtelijke Strategie Utrecht wordt richting gegeven aan deze ruimtelijke opgaven. Ruimtelijke Strategie Utrecht 2040 | Gemeente Utrecht - Omgevingsvisie

Korte beschrijving speelveld Utrecht heeft jou nodig! In Utrecht werken we met veel collegas aan de ruimtelijke ambities van de gemeente. De Ontwikkelorganisatie Ruimte werkt in verschillende afdelingen. De afdeling Grondzaken, Investeren en Exploiteren (GI&E) is op zoek naar versterkingen binnen het taakgebied taxatie en verwerving. We zoeken op tijdelijke basis een adviseur taxateur-Verwerver die per 1-10-2025 voor circa 24 per week beschikbaar is. Je bent adviseur met een vastgoed, juridisch en/of project profiel. Je hebt affiniteit met het werkveld grondzaken en kent de dynamiek van gebiedsontwikkeling binnen een G4 context. Op dagelijkse basis adviseer je over taxatie en verwervingsvraagstukken. Dit varieert van eenvoudig Commercieel vastgoed en residentieel vastgoed tot complexer exploitatie gebonden vastgoed. Waar gewenst ben je gesprekspartner voor externe partijen of ben je onderdeel van onderhandelingen. Binnen onze projectteams vinden we zo oplossingen voor de uitdagingen die zich binnen de stad Utrecht voordoen.

Gespreksinformatie

Gesprekken zijn gepland in de week van 01 september. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek zal digitaal plaatsvinden. Voor deze opdracht geldt er mogelijk een verscherpte integriteitsscreening welke door een externe partner wordt uitgevoerd. De uitkomst van het onderzoek is bepalend voor de definitieve opdrachtverstrekking. Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure. De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Taxateur-Verwerver Periode: Van 01-10-2025 tot 01-04-2026 (6 aantal maanden) met mogelijke opties tot verlenging Belasting: 24 uur per week gemiddeld Tarief: Maximaal 120,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW Functieschaal: 12 Werken aan Utrecht

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur